Comunicat de presă privind termenele-limită de depunere a documentelor în vederea rambursării cheltuielilor efectuate la alegerile locale din data de 27 septembrie 2020

Comunicat de presă privind termenele-limită de depunere a documentelor în vederea rambursării cheltuielilor efectuate la alegerile locale din data de 27 septembrie 2020

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) reamintește competitorilor electorali și mandatarilor financiari câteva aspecte în legatură cu temenele limită de depunere a documentelor în vederea rambursării cheltuielilor electorale aferente alegerilor locale din 27 septembrie 2020, respectiv:

  • După publicarea rezultatelor alegerilor, dar nu mai târziu de 30 de zile de la data alegerilor, respectiv până la data de 28 octombrie 2020, mandatarul financiar coordonator depune la Autoritatea Electorală Permanentă cererea de rambursare a cheltuielilor electorale aferente alegerilor locale din anul 2020, conform modelului prevăzut în anexa nr. 23 la Normele metodologice, însoțită de documentele justificative prevăzute de art. 59 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006.
  • În cererea de rambursare vor fi incluse numai cheltuielile efectuate sau angajate pe durata campaniei electorale (28 august 2020 – 26 septembrie 2020, ora 7,00) și plătite până cel târziu la data depunerii cererii (28 octombrie 2020).
  • Cererea de rambursare depusă după data de 28 octombrie 2020 nu este luată în considerare.
  • Depunerea după data-limită a cererii de rambursare a cheltuielilor electorale, nesemnarea acesteia de către mandatarul financiar coordonator și de către reprezentantul legal al partidului politic sau împuternicitul acestuia, conform statutului, încălcarea obligației de a depune documentele prevăzute de art. 54 din Normele metodologice, lipsa documentelor justificative sau caracterul incomplet al acestora, precum și nedepunerea eventualelor declarații și documente suplimentare solicitate de către Autoritatea Electorală Permanentă atrag nerambursarea totală sau parțială, după caz, a sumelor aferente cheltuielilor electorale.
  • Lipsa rapoartelor, declarațiilor și a documentelor justificative, precum și încălcarea prevederilor legale privind finanțarea campaniei electorale atrag nerambursarea totală sau parțială, după caz, a sumelor aferente cheltuielilor electorale.

De asemenea, AEP informează competitorii electorali cu privire la obligația transmiterii în termen de 30 de zile de la data încheierii campaniei electorale, a declarației cuprinzând informații privind descrierea materialelor de propagandă electorală online, producția, perioada și spațiul de difuzare a acestora.

Termenul limită de depunere a acestei declarații este până la data de 27 octombrie 2020.

Totodată, Autoritatea Electorală Permanentă reamintește că termenul de depunere a cererii de rambursare a cheltuielilor electorale și a documentelor justificative  nu coincide cu termenul depunerii declarației cuprinzând informații privind descrierea materialelor de propagandă electorală online, motiv pentru care vă reamintim că orice document depus cu încălcarea termenelor prevăzute de lege este supus sancțiunii.

 

 Direcția comunicare

            22.10.2020

                                                                                                                              

Comunicat de presă privind termenul-limită de înregistrare pe portalul www.votstrainatate.ro cu opțiunea pentru votul prin corespondență a alegătorilor români cu domiciliul sau reședința în străinătate

Comunicat de presă privind termenul-limită de înregistrare pe portalul www.votstrainatate.ro cu opțiunea pentru votul prin corespondență a alegătorilor români cu domiciliul sau reședința în străinătate

          Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) reamintește cetățenilor români cu domiciliul sau reședința în străinătate că se mai pot înregistra ca alegători prin corespondenţă doar astăzi, termenul-limită fiind data de 22 octombrie 2020, ora 24:00, ora României.

        Preşedintele Autorității Electorale Permanente, Constantin-Florin Mitulețu-Buică reiterează apelul său către românii din străinătate de a opta pentru votul prin corespondență, ca modalitate sigură şi comodă de vot la distanță, fără cozi, fără deplasări, fără costuri și fără riscuri, mai ales în contextul incertitudinii legate de evoluția pandemiei de coronavirus.

        Toate informațiile privind procedura de înscriere la votul prin corespondenţă sunt disponibile pe portalul www.votstrainatate.ro la următorul link:

https://www.votstrainatate.ro/Mesaj/PrezentareVotCorespondenta

și în tutorialul video de pe canalul de YouTube, care poate fi accesat la linkul următor:           

https://www.youtube.com/watch?v=CLSjeZ1BBkk&feature=emb_title

           

       Întrebări și sesizări legate de procedura de preînregistrare și înscriere pot fi transmise la adresa de e-mail contact@votstrainatate.ro

           

Direcția comunicare

22.10.2020

 

Comunicat de presă privind elaborarea unor proiecte de hotărâre a Autorității Electorale Permanente referitoare la votul prin corespondenţă şi organizarea birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate la alegerile parlamentare

Comunicat de presă privind elaborarea unor proiecte de hotărâre a Autorității Electorale Permanente referitoare la votul prin corespondenţă şi organizarea birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate la alegerile parlamentare

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că a elaborat şi a publicat pe site-ul propriu, www.roaep.ro, următoarele proiecte:

  • proiectul de hotărâre a Autorității Electorale Permanente privind aplicarea prevederilor Legii nr. 288/2015 privind votul prin corespondenţă, precum şi modificarea şi completarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților şi
  • proiectul de hotărâre a Autorităţii Electorale Permanente pentru aprobarea modelelor formularelor ce vor folosite pentru desemnarea membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor.

Primul proiect vizează, în principal, următoarele:

– stabilirea modelelor listelor electorale pentru votul prin corespondență, precum şi a termenelor de punere a acestora la dispoziţia birourilor electorale și a Companiei Naționale „Poșta Română”- S.A.;

– stabilirea termenului privind transmiterea spre aprobare către Autoritatea Electorală Permanentă de către Compania Națională „Poșta Română”- S.A. a procedurilor utilizate pentru transportul, primirea și înregistrarea documentelor de vot prin corespondență de către birourile electorale pentru votul prin corespondență cu sediul în țară la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor;

– asigurarea accesului la vot al alegătorilor prin corespondenţă prin furnizarea buletinelor de vot împreună cu documentele de vot prin corespondenţă, în situaţia în care acestea pot fi imprimate cu suficient timp înainte de data limită pentru transmiterea către alegători a documentelor de vot prin corespondenţă; totodată, este reglementată descărcarea şi imprimarea buletinelor de vot de către alegători, în ipoteza în care, din cauza termenelor scurte, buletinele de vot nu pot fi transmise către aceştia;

– stabilirea procedurii privind gestionarea plicurilor exterioare conținând documentele de vot prin corespondență, de la momentul recepționării acestora de către misiunile diplomatice şi oficiile consulare, până la predarea către președintele biroului electoral constituit potrivit art. 8 alin. (21) sau art. 9 alin. (11) din Legea nr. 288/2015, cu modificările și completările ulterioare, după caz.

– stabilirea înţelesului noțiunilor de plic exterior desigilat, plic exterior deteriorat, plic interior desigilat și plic interior deteriorat, de o manieră care să asigure aplicarea unitară a  prevederilor art. 15 alin. (3) și (6) din Legea nr. 288/2015, cu modificările și completările ulterioare;

– reglementarea notificării prin e-mail a alegătorilor cu privire la recepţionarea documentelor de vot prin corespondenţă de birourile electorale competente. 

 

Prin cel de-al doilea proiect se stabilesc modelele următoarelor formulare:

– cererea pentru desemnarea în biroul electoral al secției de votare din străinătate la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor;

– lista reprezentanţilor formaţiunilor politice în birourile electorale ale secțiile de votare din străinătate la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor;

– declaraţia de acceptare, formulată de către persoana propusă ca reprezentant al formaţiunii politice în biroul electoral al secţiei de votare din străinătate la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor;

– declaraţia pe propria răspundere prevăzută la art. 17 alin. (13) din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Proiectele de hotărâre ale Autorității Electorale Permanente au fost publicate la data de 21.10.2020 și pot fi consultate la secțiunea „Legislaţie electorală – Transparență decizională”, accesând următoarele linkuri:

https://www.roaep.ro/legislatie/wp-content/uploads/2020/10/Proiect-HAEP-vot-prin-corespondenta.pdf

https://www.roaep.ro/legislatie/wp-content/uploads/2020/10/HAEP-modelele-formulare-sv-strainatate-21.10.2020.pdf

Observaţiile şi propunerile privind proiectele de acte normative menționate anterior pot fi transmise la adresa de e-mail departamentul.legislativ@roaep.ro, până la data de 26.10.2020.

 

 

 

Comunicat de presă privind termenul-limită de înregistrare pe portalul www.votstrainatate.ro cu opțiunea pentru votul prin corespondență a alegătorilor români cu domiciliul sau reședința în străinătate

Comunicat de presă privind termenul-limită de înregistrare pe portalul www.votstrainatate.ro cu opțiunea pentru votul prin corespondență a alegătorilor români cu domiciliul sau reședința în străinătate

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) reamintește cetățenilor români cu domiciliul sau reședința în străinătate că au rămas mai puțin de 36 de ore pentru înregistrarea ca alegători prin corespondenţă, termenul-limită fiind data de 22 octombrie 2020, ora 23:59, ora României.

Preşedintele Autorității Electorale Permanente, Constantin-Florin Mitulețu-Buică reiterează apelul său către românii din străinătate de a opta pentru votul prin corespondență, ca modalitate sigură şi comodă de vot la distanță, fără cozi, fără deplasări, fără costuri și fără riscuri, mai ales în contextul incertitudinii legate de evoluția pandemiei de coronavirus.

Toate informațiile privind procedura de înscriere la votul prin corespondenţă sunt disponibile pe portalul www.votstrainatate.ro la următorul link:

https://www.votstrainatate.ro/Mesaj/PrezentareVotCorespondenta și în tutorialul video de pe canalul de YouTube, care poate fi accesat la linkul următor:     

https://www.youtube.com/watch?v=CLSjeZ1BBkk&feature=emb_title

Întrebări și sesizări legate de procedura de preînregistrare și înscriere pot fi transmise la adresa de e-mail contact@votstrainatate.ro

           

Direcția comunicare

21.10.2020

 

 

Comunicat de presă privind termenul-limită de înregistrare pe portalul www.votstrainatate.ro cu opțiunea pentru votul prin corespondență a alegătorilor români cu domiciliul sau reședința în străinătate

Comunicat de presă privind termenul-limită de înregistrare pe portalul www.votstrainatate.ro cu opțiunea pentru votul prin corespondență a alegătorilor români cu domiciliul sau reședința în străinătate

                                                                                                

   

 

 

         Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) reamintește cetățenilor români cu domiciliul sau reședința în străinătate că au mai rămas doar două zile pentru înregistrarea ca alegători prin corespondenţă, termenul-limită fiind data de 22 octombrie 2020.  

      Preşedintele Autorității Electorale Permanente, Constantin-Florin Mitulețu-Buică reiterează apelul său către românii din străinătate de a opta pentru votul prin corespondență, ca modalitate sigură şi comodă de vot la distanță, fără cozi, fără deplasări, fără costuri și fără riscuri, mai ales în contextul incertitudinii legate de evoluția pandemiei de coronavirus.

       Toate informațiile privind procedura de înscriere la votul prin corespondenţă sunt disponibile pe portalul www.votstrainatate.ro la următoarele linkuri:

https://www.votstrainatate.ro/Mesaj/PrezentareVotCorespondenta

https://www.youtube.com/watch?v=CLSjeZ1BBkk&feature=emb_title

      Întrebări și sesizări legate de procedura de preînregistrare și înscriere pot fi transmise la adresa de e-mail contact@votstrainatate.ro

            Direcția comunicare

            20.10.2020

                                                                                                

  

Comunicat de presă privind stabilirea modelelor buletinelor de vot care vor fi folosite la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor

Comunicat de presă privind stabilirea modelelor buletinelor de vot care vor fi folosite la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor

Autoritatea Electorală Permanentă informează că astăzi, 19 octombrie 2020, a adoptat Hotărârea nr. 17/2020 pentru aprobarea modelelor, a dimensiunilor şi a condiţiilor de tipărire ale buletinelor de vot care vor fi folosite pentru alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, actul normativ fiind publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Astfel, au fost stabilite: modelul buletinelor de vot care vor fi folosite în secțiile de votare, modelul buletinelor de vot prin corespondenţă, modul în care se imprimă patrulaterele conținând candidaturile, tipul și mărimea fonturilor utilizate, paginile care vor fi imprimate şi cele care vor rămâne albe, dimensiunile buletinelor de vot şi dimensiunea spaţiului grafic în care se va încadra semnul electoral.

Totodată, pentru asigurarea accesului egal la buletinul de vot, în acord cu prevederile art. 61 alin. (2) din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare, imprimarea patrulaterelor pe buletinele de vot va fi făcută începând cu prima pagină interioară.

În plus, ţinând cont de numărul diferit de candidaţi ce poate fi înscris în patrulatere, în funcţie de tipul competitorului electoral, dimensiunile patrulaterelor vor avea aceeaşi mărime raportat la tipul competitorului electoral.

Astfel, dimensiunea patrulaterelor în care se vor imprima candidaturile și numărul patrulaterelor de pe fiecare pagină vor fi stabilite de către biroul electoral de circumscripție, în funcție de numărul candidaturilor definitive, cu precizarea că formațiunile politice prevăzute la art. 61 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare, vor fi încadrate pe primele două pagini interioare în cazul buletinelor de vot care vor fi folosite în secțiile de votare, respectiv pe prima pagină a buletinelor de vot prin corespondenţă.

Precizăm că, în data de 20 octombrie 2020, Biroul electoral de circumscripţie pentru cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţării va stabili ordinea în care se tipăresc numele candidaților pe buletinele de vot aferente circumscripţiei în cauză, motiv pentru care hotărârea menţionată trebuie să intre în vigoare cel mai târziu la data de 19 octombrie 2020.

Comunicat de presă privind termenul-limită de înregistrare pe portalul www.votstrainatate.ro cu opțiunea pentru votul prin corespondență a alegătorilor români cu domiciliul sau reședința în străinătate

Comunicat de presă privind termenul-limită de înregistrare pe portalul www.votstrainatate.ro cu opțiunea pentru votul prin corespondență a alegătorilor români cu domiciliul sau reședința în străinătate

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) reamintește cetățenilor români cu domiciliul sau reședința în străinătate că au mai rămas doar trei zile pentru înregistrarea ca alegători prin corespondenţă, termenul-limită fiind data de 22 octombrie 2020.  

Preşedintele Autorității Electorale Permanente, Constantin-Florin Mitulețu-Buică reiterează apelul său către românii din străinătate de a opta pentru votul prin corespondență, ca modalitate sigură şi comodă de vot la distanță, fără cozi, fără deplasări, fără costuri și fără riscuri, mai ales în contextul incertitudinii legate de evoluția pandemiei de coronavirus.

Toate informațiile privind procedura de înscriere la votul prin corespondenţă sunt disponibile pe portalul www.votstrainatate.ro la următorul link:

https://www.votstrainatate.ro/Mesaj/PrezentareVotCorespondenta

Întrebări și sesizări legate de procedura de preînregistrare și înscriere pot fi transmise la adresa de e-mail contact@votstrainatate.ro

 

Direcția comunicare

19.10.2020

 

Comunicat de presă privind lista competitorilor electorali care au obținut pragul electoral în vederea rambursării cheltuielilor electorale efectuate cu ocazia alegerilor autorităților administrației publice locale din anul 2020

Comunicat de presă privind lista competitorilor electorali care au obținut pragul electoral în vederea rambursării cheltuielilor electorale efectuate cu ocazia alegerilor autorităților administrației publice locale din anul 2020

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că a publicat pe site-ul www.finantarepartide.ro, secțiunea ACASĂ, lista competitorilor electorali care au obținut, individual sau într-o alianță electorală, cel puțin 3% din totalul voturilor valabil exprimate la alegerea autorităților administrației publice locale din anul 2020 și au dreptul de a obține rambursarea cheltuielilor electorale efectuate la nivel local și central, după caz.

Reamintim că, până la data de 28 octombrie 2020, mandatarul financiar coordonator poate depune la AEP cererea de rambursare a cheltuielilor electorale aferentă alegerilor locale din anul 2020, împreună cu toate documentele prevăzute în Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare și în Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale aprobate prin H.G. nr. 10/2016.

Precizăm că cererile de rambursare depuse după această dată nu vor mai fi luate în considerare.

 

Direcția comunicare

16.10.2020

 

 

Comunicat de presă privind participarea Autorității Electorale Permanente la webinarul cu tema Desfășurarea alegerilor pe timp de pandemie, organizat de Comisia Electorală Centrală a Republicii Moldova și Comisia de la Veneția a Consiliului Europei

Comunicat de presă privind participarea Autorității Electorale Permanente la webinarul cu tema Desfășurarea alegerilor pe timp de pandemie, organizat de Comisia Electorală Centrală a Republicii Moldova și Comisia de la Veneția a Consiliului Europei

 

 

 

            Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) participă astăzi, 15 octombrie 2020, la webinarul cu tema Desfășurarea alegerilor pe timp de pandemie, organizat de Comisia Electorală Centrală a Republicii Moldova și Comisia de la Veneția a Consiliului Europei.

            În data de 27 septembrie 2020, în România au avut loc alegerile pentru autoritățile administrației publice locale, urmând ca, în data de 6 decembrie 2020, să aibă loc alegerile pentru Senat și Camera Deputaților. Totodată, în Republica Moldova se vor desfășura alegerile prezidențiale în data de 1 noiembrie 2020.

            În acest context, obiectivul întâlnirii online este acela de a identifica provocările-cheie în ceea ce priveşte organizarea proceselor electorale în timpul pandemiei de COVID-19, oferind posibilitatea schimbului de bune practici între organismele de management electoral.

            Autoritatea Electorală Permanentă este reprezentată de vicepreședintele Zsombor Vajda.

 

 

Direcția comunicare

15.10.2020