Comunicat de presă din data de 16 noiembrie 2012

Comunicat de presă din data de 16 noiembrie 2012 prin care AEP informează că a publicat situaţia donaţiilor primite şi declarate de partidele politice, alianţele politice şi electorale şi candidaţii independenţi în prima săptămână de campanie electorală.

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că a publicat situaţia donaţiilor primite şi declarate de partidele politice, alianţele politice şi electorale şi candidaţii independenţi în prima săptămână de campanie electorală.

Valoarea totală a donaţiilor primite competitorii electorali care au depus liste cu candidaţi pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi Senatului şi declarate în perioada 9-15 noiembrie 2012, la Autoritatea ElectoralăPermanentă, a fost de 6.278.778 lei. Dintre acestea, de la persoane juridice competitorii electorali au declarat  donaţii în valoare totală de 787.608 lei, iar de la persoane fizice de 5.491.170 lei.

          Lei

I.

Partid politic

Total donaţii

Persoane juridice

Persoane fizice

Total

1. Uniunea Social Liberala – USL

420.215

2.587.108

3.007.323

2. Uniunea Ucrainienilor din Romania – UUR

0

4.000

4.000

3. Comunitatea Rusilor Lipoveni din Romania – CRLR

0

3.000

3.000

4. Uniunea Democrata a Tatarilor Turcu-Musulmani din Romania

0

2.000

2.000

5. Uniunea Democrata Maghiara din Romania –  UDMR

23.000

172.200

195.200

6. Partidul Democrat Liberal – PD-L

164.100

1.222.518

1.386.618

7. Partidul Poporului-Dan Diaconescu PP-DD

53.593

1.325.643

1.379.236

8. Partidul Forta Civica

124.700

145.101

269.801

9. Partidul Romania Mare – PRM

0

7.800

7.800

10. Federatia Comunitatilor Evreiesti din Romania

2.000

0

2.000

11. Uniunea Polonezilor

0

5.000

5.000

12. Partidul Național Țărănesc Creștin Democrat – PNTCD

0

15.800

15.800

 

Total donaţii partide politice

787.608

5.490.170

6.277.778

II.

Candidat independent

Total donaţii

Persoane juridice

Persoane fizice

Total

1. Piperea Gheorghe

0

1.000

1.000

Total donaţii candidaţi independenţi

0

1.000

1.000

 
Total donaţii primite ( I + II )

Persoane juridice

Persoane fizice

Total

787.608

5.491.170

6.278.778

Centralizatorul îl puteţi descărca de pe pagina de web al Autorităţii Electorale Permanente, la adresa: http://www.roaep.ro/ro/section.php?id=28&l2=39&l3=44

Serviciul Comunicare şi Relaţii Publice

16.11.2012

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că a publicat situaţia donaţiilor primite şi declarate de partidele politice, alianţele politice şi electorale şi candidaţii independenţi în prima săptămână de campanie electorală.

Valoarea totală a donaţiilor primite competitorii electorali care au depus liste cu candidaţi pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi Senatului şi declarate în perioada 9-15 noiembrie 2012, la Autoritatea ElectoralăPermanentă, a fost de 6.278.778 lei. Dintre acestea, de la persoane juridice competitorii electorali au declarat  donaţii în valoare totală de 787.608 lei, iar de la persoane fizice de 5.491.170 lei.

          Lei

I.

Partid politic

Total donaţii

Persoane juridice

Persoane fizice

Total

1. Uniunea Social Liberala – USL

420.215

2.587.108

3.007.323

2. Uniunea Ucrainienilor din Romania – UUR

0

4.000

4.000

3. Comunitatea Rusilor Lipoveni din Romania – CRLR

0

3.000

3.000

4. Uniunea Democrata a Tatarilor Turcu-Musulmani din Romania

0

2.000

2.000

5. Uniunea Democrata Maghiara din Romania –  UDMR

23.000

172.200

195.200

6. Partidul Democrat Liberal – PD-L

164.100

1.222.518

1.386.618

7. Partidul Poporului-Dan Diaconescu PP-DD

53.593

1.325.643

1.379.236

8. Partidul Forta Civica

124.700

145.101

269.801

9. Partidul Romania Mare – PRM

0

7.800

7.800

10. Federatia Comunitatilor Evreiesti din Romania

2.000

0

2.000

11. Uniunea Polonezilor

0

5.000

5.000

12. Partidul Național Țărănesc Creștin Democrat – PNTCD

0

15.800

15.800

 

Total donaţii partide politice

787.608

5.490.170

6.277.778

II.

Candidat independent

Total donaţii

Persoane juridice

Persoane fizice

Total

1. Piperea Gheorghe

0

1.000

1.000

 

Total donaţii candidaţi independenţi

0

1.000

1.000

   
  Total donaţii primite ( I + II )

Persoane juridice

Persoane fizice

Total

 

787.608

5.491.170

6.278.778

Centralizatorul îl puteţi descărca de pe pagina de web al Autorităţii Electorale Permanente, la adresa: http://www.roaep.ro/ro/section.php?id=28&l2=39&l3=44

Serviciul Comunicare şi Relaţii Publice

16.11.2012

Comunicat de presă din data de 15 noiembrie 2012

Comunicat de presă din data de 15 noiembrie 2012 RO – prin care AEP anunţă lansarea campaniei de promovare a prezenţei la vot, intitulată “DĂ UN REFRESH LA FAZĂ GENVOTEAZĂ”

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a lansat astăzi, 15.11.20012, campania de promovare a prezenţei la vot. Intitulată “DĂ UN REFRESH LA FAZĂ GEN VOTEAZĂ”, campania se adresează în mod special tinerilor, cu intenţia de a conştientiza importanţa implicării în acest proces democratic.

Într-o serie de patru spoturi video şi patru audio, destinate radiourilor, AEP prezintă alegătorilor toate informaţiile relevante referitoare la procedura de vot. Unul dintre cele patru spoturi video este dedicat tinerilor care au împlinit 18 ani, cu intenţia de a-i determina să conştientizeze importanţa prezenţei la vot. Celelalte trei spoturi video prezintă informaţii de interes general despre alegeri şi procedura de vot.

Spoturile video şi audio ale campaniei pot fi descarcate de la adresa:

ftp://mof.roaep.ro

user: clip parola: 1234

Pe lângă clipurile cu informaţii de interes general şi cel destinat convingerii tinerilor să fie prezenţi la vot, campania mai cuprinde şi o serie de testimoniale ale unor tineri actori, cântăreţi, artişti care pledează, cu propriile argumente, pentru participarea la vot. Celor patru testimoniale semnate de – Vladimir Drăghia, Ana Odagiu, Cristian Niculescu şi Marta Banu li se vor adăuga pe parcursul derulării campaniei şi alte tinere voci care vor pleda pentru prezenţa la vot. Spoturile-trestimonial pot fi descăracte de la aceeaşi adresă ca şi celelate clipuri ale campaniei AEP.

De asemenea, www.genvoteaza.ro este pagina de web dedicată tinerilor care vor să înţeleagă importanţa votului lor. Aici se găsesc toate informaţiile privind porcedura de vot, spoturile video şi audio ale campaniei. Pagina va fi actualizată, permanent, până la finalul campaniei electorale, cu informaţii utile alegătorilor.

Această campanie vine în continuarea demersurilor făcute de Autoritatea Electorală Permanentă în ultimii ani în vederea conştientizării de către generaţia tânără a importanţei votului. În acest sens, Autoritatea Electorală Permanentă a dezvoltat site-ul primulvot.ro şi a realizat o serie de întâlniri cu tinerii în medii liceale din Bucureşti şi din restul ţării.

Lansarea camapaniei “DĂ UN REFRESH LA FAZĂ GEN VOTEAZĂ”a avut loc la librăria Cărtureşti din Bucureşti, în prezenţa conducerii AEP: doamna Ana Maria Pătru, preşedintele Autorităţii, domnii Marian Muhuleţ şi Dan Vlaicu, vicepreşedinţii AEP şi domnul Kovacs Csaba Tiberiu, secretarul general.

Spoturile video au fost prezentate de actorul Ovidiu Niculescu iar obiectivele campaniei demarate de AEP au fost explicate de politologul Cristian Pîrvulescu, preşedintele Asociaţiei Pro Democraţia.

Domnul Cristian Pîrvulescu a salutat demersul Autorităţii Electorale Permanente şi a apreciat că tinerii sunt indiferenţi la politică nu numai în România, ci în întreaga lume pentru că au alte preocupări, dar în timpul crizei economice, tineretul este cel mai afectat”. El a susţinut că “societatea este rezultatul unui echilibru şi dacă tinerii nu participă la vot, atunci societatea va prezenta un semnal mult mai îmbătrânit, nu se vor regăsi şi vor protesta”. Preşedintele Pro Democraţia a mai spus despre tineri că, în cazul în care “se prezintă la vot, şansa de a modifica în mod rezonabil societatea este mult mai mare şi cred că ăsta este semnalul pe care trebuie să-l înţelegem”.

Serviciul Comunicare şi Relaţii Publice

15.11.2012Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a lansat astăzi, 15.11.20012, campania de promovare a prezenţei la vot. Intitulată “DĂ UN REFRESH LA FAZĂ GEN VOTEAZĂ”, campania se adresează în mod special tinerilor, cu intenţia de a conştientiza importanţa implicării în acest proces democratic.

Într-o serie de patru spoturi video şi patru audio, destinate radiourilor, AEP prezintă alegătorilor toate informaţiile relevante referitoare la procedura de vot. Unul dintre cele patru spoturi video este dedicat tinerilor care au împlinit 18 ani, cu intenţia de a-i determina să conştientizeze importanţa prezenţei la vot. Celelalte trei spoturi video prezintă informaţii de interes general despre alegeri şi procedura de vot.

Spoturile video şi audio ale campaniei pot fi descarcate de la adresa:

ftp://mof.roaep.ro

user: clip parola: 1234

Pe lângă clipurile cu informaţii de interes general şi cel destinat convingerii tinerilor să fie prezenţi la vot, campania mai cuprinde şi o serie de testimoniale ale unor tineri actori, cântăreţi, artişti care pledează, cu propriile argumente, pentru participarea la vot. Celor patru testimoniale semnate de – Vladimir Drăghia, Ana Odagiu, Cristian Niculescu şi Marta Banu li se vor adăuga pe parcursul derulării campaniei şi alte tinere voci care vor pleda pentru prezenţa la vot. Spoturile-trestimonial pot fi descăracte de la aceeaşi adresă ca şi celelate clipuri ale campaniei AEP.

De asemenea, www.genvoteaza.ro este pagina de web dedicată tinerilor care vor să înţeleagă importanţa votului lor. Aici se găsesc toate informaţiile privind porcedura de vot, spoturile video şi audio ale campaniei. Pagina va fi actualizată, permanent, până la finalul campaniei electorale, cu informaţii utile alegătorilor.

Această campanie vine în continuarea demersurilor făcute de Autoritatea Electorală Permanentă în ultimii ani în vederea conştientizării de către generaţia tânără a importanţei votului. În acest sens, Autoritatea Electorală Permanentă a dezvoltat site-ul primulvot.ro şi a realizat o serie de întâlniri cu tinerii în medii liceale din Bucureşti şi din restul ţării.

Lansarea camapaniei “DĂ UN REFRESH LA FAZĂ GEN VOTEAZĂ”a avut loc la librăria Cărtureşti din Bucureşti, în prezenţa conducerii AEP: doamna Ana Maria Pătru, preşedintele Autorităţii, domnii Marian Muhuleţ şi Dan Vlaicu, vicepreşedinţii AEP şi domnul Kovacs Csaba Tiberiu, secretarul general.

Spoturile video au fost prezentate de actorul Ovidiu Niculescu iar obiectivele campaniei demarate de AEP au fost explicate de politologul Cristian Pîrvulescu, preşedintele Asociaţiei Pro Democraţia.

Domnul Cristian Pîrvulescu a salutat demersul Autorităţii Electorale Permanente şi a apreciat că tinerii sunt indiferenţi la politică nu numai în România, ci în întreaga lume pentru că au alte preocupări, dar în timpul crizei economice, tineretul este cel mai afectat”. El a susţinut că “societatea este rezultatul unui echilibru şi dacă tinerii nu participă la vot, atunci societatea va prezenta un semnal mult mai îmbătrânit, nu se vor regăsi şi vor protesta”. Preşedintele Pro Democraţia a mai spus despre tineri că, în cazul în care “se prezintă la vot, şansa de a modifica în mod rezonabil societatea este mult mai mare şi cred că ăsta este semnalul pe care trebuie să-l înţelegem”.

Serviciul Comunicare şi Relaţii Publice

15.11.2012

Comunicat de presă din data de 15 noiembrie 2012

Comunicat de presă din data de 15 noiembrie 2012 prin care AEP anunţă lansarea campaniei de promovare a prezenţei la vot

Autoritatea Electorală Permanentă lansează azi, 15.11.2012, la ora 14.00, la librăria Cărtureşti din strada Pictor Arthur Verona nr.13-15, campania de promovare a prezenţei la vot. Campania este intitulată “DĂ UN REFRESH LA FAZĂ GEN VOTEAZĂ” şi se adresează în mod special tinerilor, cu intenţia de a conştientiza importanţa implicării în acest proces democratic. Într-o serie de patru clipuri tehnice vom prezenta alegătorilor toate informaţiile relevante referitoare la procedura de vot.

Această campanie vine în continuarea demersurilor făcute de Autoritatea Electorală Permanentă în ultimii ani în vederea conştientizării de către generaţia tânără a importanţei votului.

În acest sens, Autoritatea Electorală Permanentă a dezvoltat site-ul primulvot.ro şi a realizat o serie de întâlniri cu tinerii în medii liceale din Bucureşti şi din restul ţării.

Sperăm ca, prin acest demers, electoratul să fie corect informat cu privire la acest proces extrem de important.

Serviciul Comunicare şi Relaţii Publice

15.11.2012

Autoritatea Electorală Permanentă lansează azi, 15.11.2012, la ora 14.00, la librăria Cărtureşti din strada Pictor Arthur Verona nr.13-15, campania de promovare a prezenţei la vot. Campania este intitulată “DĂ UN REFRESH LA FAZĂ GEN VOTEAZĂ” şi se adresează în mod special tinerilor, cu intenţia de a conştientiza importanţa implicării în acest proces democratic. Într-o serie de patru clipuri tehnice vom prezenta alegătorilor toate informaţiile relevante referitoare la procedura de vot.

Această campanie vine în continuarea demersurilor făcute de Autoritatea Electorală Permanentă în ultimii ani în vederea conştientizării de către generaţia tânără a importanţei votului.

În acest sens, Autoritatea Electorală Permanentă a dezvoltat site-ul primulvot.ro şi a realizat o serie de întâlniri cu tinerii în medii liceale din Bucureşti şi din restul ţării.

Sperăm ca, prin acest demers, electoratul să fie corect informat cu privire la acest proces extrem de important.

Serviciul Comunicare şi Relaţii Publice

15.11.2012

Comunicat de presă din data de 12 noiembrie 2012

Comunicat de presă din data de 12 noiembrie 2012 prin care AEP anunţă că, astăzi, 12 noiembrie2012, aavut locla Palatul Parlamentului dezbaterea “Administrarea proceselor electorale: realitate şi bune practici”.

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a luat act şi sprijnă recomandările privind buna organizare şi administrare a procesului electoral avansate de Asociaţia Pro Democraţia în cadrul dezbaterii “Administrarea proceselor electorale: realitate şi bune practici”, desfăşurată azi, 12.11.2012,la Palatul Parlamentului.

În intervenţia din cadrul dezbaterii, domnul Marian Muhuleţ, vicepreşedinte al AEP, a reiterat necesitatea adoptării Codului electoral, proiect elaborat de AEP prin care se stabileşte un cadru legislativ unitar al organizării şi desfăşurării alegerilor şi referendumului. “A unifica procedurile electorale într-un singur act legislativ va duce la predictibilitate, corectitudine şi transparenţa procesului electoral”, a afirmat domnul Marian Muhuleţ.

Preşedintele Asociaţiei Pro Democraţia, domnul Cristian Pîrvulescu, a susţinut că „adoptarea Codului electoral, va fi o bună oportunitate pentru profesionalizarea membrilor birourilor electorale”, propunând, totodată, constituirea unui Corp profesionist al preşedinţilor secţiilor de votare.

AEP susţine propunerea constituirii unui Corp al preşedinţilor secţiilor de votare care să faciliteze, în momentul alegerilor, recrutarea persoanelor care vor exercita funcţiile de preşedinţi şi locţiitori ai preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare. “Credem că ar trebui să existe un corp al funcţionarilor electorali care să beneficieze de instruire permanentă”, a afirmat domnul Marian Muhuleţ, vicepreşedinte al AEP.

Diferenţele dintre procedurile electorale aplicate, conform legislaţiei specifice aflate în vigoare, de la un tip de alegeri la altul, dar şi lipsa unui Corp profesionist al preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare au fost două dintre cauzele problemelor întâmpinate de birourile secţiilor de votare, identificate şi de organizaţiile guvernamentale, din postura de observatori ai organizării şi desfăşurării alegerilor.

Serviciul Comunicare şi Relaţii Publice 12.11.2012

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a luat act şi sprijnă recomandările privind buna organizare şi administrare a procesului electoral avansate de Asociaţia Pro Democraţia în cadrul dezbaterii “Administrarea proceselor electorale: realitate şi bune practici”, desfăşurată azi, 12.11.2012,la Palatul Parlamentului.

În intervenţia din cadrul dezbaterii, domnul Marian Muhuleţ, vicepreşedinte al AEP, a reiterat necesitatea adoptării Codului electoral, proiect elaborat de AEP prin care se stabileşte un cadru legislativ unitar al organizării şi desfăşurării alegerilor şi referendumului. “A unifica procedurile electorale într-un singur act legislativ va duce la predictibilitate, corectitudine şi transparenţa procesului electoral”, a afirmat domnul Marian Muhuleţ.

Preşedintele Asociaţiei Pro Democraţia, domnul Cristian Pîrvulescu, a susţinut că „adoptarea Codului electoral, va fi o bună oportunitate pentru profesionalizarea membrilor birourilor electorale”, propunând, totodată, constituirea unui Corp profesionist al preşedinţilor secţiilor de votare.

AEP susţine propunerea constituirii unui Corp al preşedinţilor secţiilor de votare care să faciliteze, în momentul alegerilor, recrutarea persoanelor care vor exercita funcţiile de preşedinţi şi locţiitori ai preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare. “Credem că ar trebui să existe un corp al funcţionarilor electorali care să beneficieze de instruire permanentă”, a afirmat domnul Marian Muhuleţ, vicepreşedinte al AEP.

Diferenţele dintre procedurile electorale aplicate, conform legislaţiei specifice aflate în vigoare, de la un tip de alegeri la altul, dar şi lipsa unui Corp profesionist al preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare au fost două dintre cauzele problemelor întâmpinate de birourile secţiilor de votare, identificate şi de organizaţiile guvernamentale, din postura de observatori ai organizării şi desfăşurării alegerilor.

Serviciul Comunicare şi Relaţii Publice 12.11.2012

Comunicat de presă din data de 25 octombrie 2012

Comunicat de presă din data de 25 octombrie 2012 prin care AEP informează că, în perioada 15-19 octombrie 2012, s-a desfășuratla București seminarul internaţional BRIDGE cu genericul „Dimensiunea de gen şi alegerile”.

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că, în perioada 15-19 octombrie 2012, s-a desfășurat la București seminarul internaţional BRIDGE cu genericul „Dimensiunea de gen şi alegerile”.

Seminarul a fost organizat de AEP împreună cu Comisia Electorală Centrală (CEC) din Republica Moldova, Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare/România (UNDP/România) şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare/Moldova (UNDP/Programul pentru Democraţie şi Alegeri) cu suportul financiar al Programului Global pentru susţinerea ciclului electoral (GPECS) şi Guvernului Suediei.

La seminar au participat reprezentanţi ai AEP și CEC Moldova, ai societăţii civile atât din România, cât şi din Republica Moldova. Principalele teme ale seminarului au fost cadrul legislativ naţional şi internaţional din perspectiva dimensiunii de gen şi recomandările organismelor internaţionale în acest domeniu.

Pe parcursul celor cinci zile, participanţii au abordat subiecte ce ţin de balanţa de gen în autorităţile electorale, repartizarea în circumscripţiile uninominale şi impactul asupra echilibrului de gen, partidele politice și cota minimală de gen voluntară și cota minimală de gen legiferată, activitatea organizaţiilor neguvernamentale în domeniul asigurării egalităţii de gen, finanţarea partidelor politice prin prisma dimensiunii de gen.

Stagiul face parte din lanţul de instruiri din cadrul programului internaţional de dezvoltare profesională pentru pregătirea formatorilor şi a specialiştilor în domeniul Creării Resurselor pentru Îmbunătăţirea Democraţiei, Guvernării şi Alegerilor (BRIDGE).

Serviciul Comunicare și Relații publice

25.10.2012PEA informs that during the period 15- 19 of October 2012, was held in Bucharest the International Seminar BRIDGE entitled „Gender and Elections”.

Comunicat de presă din data de 1 octombrie 2012

Comunicat de presă din data de 1 octombrie 2012 prin care AEP informează că, în vederea desfăşurării în bune condiţii a alegerilor pentru Camera Deputaţilor şi Senat din anul 2012, este titulara unui cont colector special, nepurtător de dobândă, numit ”Cont Colector AEP Alegeri Parlamentare”la CEC Bank

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că, în vederea desfăşurării în bune condiţii a alegerilor pentru Camera Deputaţilor şi Senat din anul 2012, este titulara unui cont colector special, nepurtător de dobândă, numit ”Cont Colector AEP Alegeri Parlamentare” la CEC Bank, Unitatea Pilot Victoria cu numărul: RO63CECEB50433RON2092670.

În acest cont candidaţii şi/sau partidele politice pot depune la orice agenţie CEC Bank din ţară sumele, în numerar sau prin virament, reprezentând garanţiile prevăzute de art. 29, alin. (5) din Legea 35/2008 la depunerea candidaturilor.

Valoarea depozitului pentru fiecare candidat este de 5 salarii minime brute pe ţară. Potrivit Hotărârii Guvernului nr. 1225/2011 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, începând cu data de 1 ianuarie 2012, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată a fost stabilit la 700 lei lunar. Prin urmare, valoarea depozitului pentru fiecare candidat la alegerile parlamentare din anul 2012 este de 3500 lei.

La fiecare depunere efectuată, plătitorii vor furniza următoarele date:

a) numele şi prenumele candidatului pentru care se constituie depozitul;

b) codul numeric personal al candidatului;

c) partidul politic sau organizaţia cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care a propus candidatul. În cazul alianţelor politice sau electorale se indică membrul alianţei care a propus candidatul, iar în cazul candidaţilor independenţi se trece menţiunea candidat independent;

d) circumscripţia electorală. Se trece numărul circumscripţiei şi judeţul sau menţiunea „circumscripţia externă”, iar în cazul candidatului la nivel

naţional pentru Camera Deputaţilor al organizaţiei cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, menţiunea „nivel naţional”;

e) numărul colegiului pentru Camera Deputaţilor respectiv pentru Senat, iar în cazul candidatului la nivel naţional pentru Camera Deputaţilor al organizaţiei cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, menţiunea „nivel naţional”;

f) candidatul independent, în plus faţă de elementele prevăzute la lit. a) – e), va preciza şi numele, prenumele şi codul numeric personal al persoanei împuternicite de acesta să solicite restituirea depozitului în caz de deces.

În situaţia depunerilor individuale datele de mai sus vor fi înscrise în formularul de depunere numerar. În situaţia depunerilor efectuate pe bază de tabel (de exemplu, reprezentantul partidului) informaţiile de mai sus vor fi cuprinse într-un tabel nominal înregistrat la partidul politic şi se vor elibera chitanţe individuale.

Încasările prin virament se vor efectua numai individual (pentru câte un singur candidat) în baza ordinului de plată pe care emitentul va menţiona suplimentar faţă de informaţiile de mai sus, următoarele date:

Beneficiar: Autoritatea Electorală Permanentă

Cod fiscal: 16460641

Suma: 3500 lei

Cont: RO63CECEB50433RON2092670

Banca: CEC BANK, Unitatea Pilot Victoria

Menţionăm că, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a adoptat Hotărârea nr. 9/2012 pentru stabilirea normelor privind constituirea şi restituirea depozitelor candidaţilor la funcţia de deputat sau de senator la alegerile pentru Camera Deputaţilor şi Senat din anul 2012, publicată pe pagina de internet a AEP, la secţiunea Parlamentare 2012 / Alegeri pentru Camera Deputaţilor şi Senat / Legislaţie.

(Link: http://www.roaep.ro/ro/section.php?id=atasamentescrutin&ids=121&idc=1)

01.10.2012 Serviciul de Comunicare şi Relaţii Publice

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că, în vederea desfăşurării în bune condiţii a alegerilor pentru Camera Deputaţilor şi Senat din anul 2012, este titulara unui cont colector special, nepurtător de dobândă, numit ”Cont Colector AEP Alegeri Parlamentare” la CEC Bank, Unitatea Pilot Victoria cu numărul: RO63CECEB50433RON2092670.

În acest cont candidaţii şi/sau partidele politice pot depune la orice agenţie CEC Bank din ţară sumele, în numerar sau prin virament, reprezentând garanţiile prevăzute de art. 29, alin. (5) din Legea 35/2008 la depunerea candidaturilor.

Valoarea depozitului pentru fiecare candidat este de 5 salarii minime brute pe ţară. Potrivit Hotărârii Guvernului nr. 1225/2011 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, începând cu data de 1 ianuarie 2012, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată a fost stabilit la 700 lei lunar. Prin urmare, valoarea depozitului pentru fiecare candidat la alegerile parlamentare din anul 2012 este de 3500 lei.

La fiecare depunere efectuată, plătitorii vor furniza următoarele date:

a) numele şi prenumele candidatului pentru care se constituie depozitul;

b) codul numeric personal al candidatului;

c) partidul politic sau organizaţia cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care a propus candidatul. În cazul alianţelor politice sau electorale se indică membrul alianţei care a propus candidatul, iar în cazul candidaţilor independenţi se trece menţiunea candidat independent;

d) circumscripţia electorală. Se trece numărul circumscripţiei şi judeţul sau menţiunea „circumscripţia externă”, iar în cazul candidatului la nivel

naţional pentru Camera Deputaţilor al organizaţiei cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, menţiunea „nivel naţional”;

e) numărul colegiului pentru Camera Deputaţilor respectiv pentru Senat, iar în cazul candidatului la nivel naţional pentru Camera Deputaţilor al organizaţiei cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, menţiunea „nivel naţional”;

f) candidatul independent, în plus faţă de elementele prevăzute la lit. a) – e), va preciza şi numele, prenumele şi codul numeric personal al persoanei împuternicite de acesta să solicite restituirea depozitului în caz de deces.

În situaţia depunerilor individuale datele de mai sus vor fi înscrise în formularul de depunere numerar. În situaţia depunerilor efectuate pe bază de tabel (de exemplu, reprezentantul partidului) informaţiile de mai sus vor fi cuprinse într-un tabel nominal înregistrat la partidul politic şi se vor elibera chitanţe individuale.

Încasările prin virament se vor efectua numai individual (pentru câte un singur candidat) în baza ordinului de plată pe care emitentul va menţiona suplimentar faţă de informaţiile de mai sus, următoarele date:

Beneficiar: Autoritatea Electorală Permanentă

Cod fiscal: 16460641

Suma: 3500 lei

Cont: RO63CECEB50433RON2092670

Banca: CEC BANK, Unitatea Pilot Victoria

Menţionăm că, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a adoptat Hotărârea nr. 9/2012 pentru stabilirea normelor privind constituirea şi restituirea depozitelor candidaţilor la funcţia de deputat sau de senator la alegerile pentru Camera Deputaţilor şi Senat din anul 2012, publicată pe pagina de internet a AEP, la secţiunea Parlamentare 2012 / Alegeri pentru Camera Deputaţilor şi Senat / Legislaţie.

(Link: http://www.roaep.ro/ro/section.php?id=atasamentescrutin&ids=121&idc=1)

01.10.2012 Serviciul de Comunicare şi Relaţii Publice

Comunicat de presă din data de 26 septembrie 2012

Comunicat de presă din data de 26 septembrie 2012 prin care AEP anunţă că, astăzi, 26 septembrie2012, afinalizat activitatea de verificare a listelor electorale utilizate la referendumul naţional din 29 iulie 2012.

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) anunţă că, astăzi, 26 septembrie2012, afinalizat activitatea de verificare a listelor electorale utilizate la referendumul naţional din 29 iulie 2012.

Tot astăzi, în conformitate cu prevederile art. 431 alin. (5) din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, cu modificările şi completările ulterioare, AEP a transmis rezultatele verificării Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Secţia de urmărire penală şi criminalistică.

Reamintim că, potrivit legislaţiei în vigoare, AEP are obligaţia de a verifica listele electorale pentru depistarea unor posibile cazuri de vot multiplu (acelaşi Cod Numeric Personal apare de două sau mai multe ori în listele electorale).

În continuare vă prezentăm câteva detalii procedurale şi rezultatele obţinute ca urmare a activităţii de verificare a listelor electorale pentru depistarea posibilelor cazuri de vot multiplu:

  •  După culegerea de date textuale atât din listele electorale permanente cât şi din listele electorale suplimentare şi popularea bazei de date cu informaţiile preluate, s-a interogat baza de date în vederea identificării posibilelor cazuri de vot multiplu (Înregistrări/Semnături ale aceluiaşi alegator pe mai multe liste); această operaţie a constat în verificarea dublei corespondenţe a CNP-urilor aflate pe listele permanente cu cele aflate pe listele suplimentare, precum şi la verificarea dublei corespondenţe a CNP-urilor aflate doar pe listele suplimentare.
  • În cazul în care un CNP aflat pe lista permanentă se regăsea în lista de vot suplimentară s-a verificat existenţa semnăturii atât pe lista permanentă cât şi pe cea suplimentară.
  • În cazul în care acelaşi CNP avea semnătura existentă atât pe lista permanentă cât şi pe cea suplimentară se bifa în baza de date.
  • Din verificările realizate pe listele permanente şi suplimentare a fost identificat un număr total de 55.660 cazuri de înregistrări multiple (CNP-uri regăsite atât pe listele permanente cât şi pe listele suplimentare), numărul total de înregistrări afectate fiind de 118.881 (înregistrări ce conţin între 1 pâna la 18 corespondenţe între listele de vot permanente şi listele de vot suplimentare).
  • Din totalul de 55.660 de cazuri de înregistrări multiple un număr de 1.082 de înregistrări au avut CNP-uri invalide (cheia unică de control nu s-a putut valida sau lungimea CNP-ului era diferită de 13 cifre), pentru aceste 1.082 de înregistrări verificarea încrucişată s-a realizat după seria şi nr. CI/BI
  • Printre situaţiile observate pe listele suplimentare se regăsesc un număr de 3.685 de înregistrări având semnătura lipsă şi un număr de 883 de înregistrări având rândurile tăiate. Cele 3.685 de înregistrări având semnătura lipsă au fost catalogate ca având potenţial vot multiplu prin simpla prezenţă a datelor cu caracter personal pe liste suplimentare, cumulate cu prezenţa semnăturilor aferente pe listele permanente de domiciliu.
  • Printre situaţiile observate pe listele permanente se regăsesc un număr de 210 înregistrări având rândurile tăiate, iar pentru un număr de 8.131 de înregistrări nu s-a putut stabili cu exactitate existenţa semnăturilor în câmpul aferent şi un număr de 1.503 înregistrări având menţiunea „VUS/VUM/VUV ” pentru care nu s-a putut stabili cu exactitate lipsa semnăturii.
  • Rezultatul global al culegerilor de date a fost popularea bazei de date cu 18.253.788 înregistrări preluate de pe listele permanente şi 1.340.631 înregistrări preluate de pe listele suplimentare din care a rezultat un număr de 8.491.126 semnături (în acest număr au fost incluse semnăturile incerte şi alte înscrisuri în câmpurile de semnătură).
  • Printre situaţiile observate pe rezultatul global se regăsesc un numar de 47.386 de înregistrări având CNP-ul invalid pe listele suplimentare (cheia unică de control nu s-a putut valida sau lungimea CNP-ului era diferită de 13) şi un număr de 90.457 înregistrări pe listele permanente având menţiunea „VUM/VUS/VUV’’ care au corespondenţa în listele suplimentare în număr de 83112 înregistrări.

26.09.2012 Serviciul Comunicare şi Relaţii PubliceAutoritatea Electorală Permanentă (AEP) anunţă că, astăzi, 26 septembrie2012, afinalizat activitatea de verificare a listelor electorale utilizate la referendumul naţional din 29 iulie 2012.

Tot astăzi, în conformitate cu prevederile art. 431 alin. (5) din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, cu modificările şi completările ulterioare, AEP a transmis rezultatele verificării Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Secţia de urmărire penală şi criminalistică.

Reamintim că, potrivit legislaţiei în vigoare, AEP are obligaţia de a verifica listele electorale pentru depistarea unor posibile cazuri de vot multiplu (acelaşi Cod Numeric Personal apare de două sau mai multe ori în listele electorale).

În continuare vă prezentăm câteva detalii procedurale şi rezultatele obţinute ca urmare a activităţii de verificare a listelor electorale pentru depistarea posibilelor cazuri de vot multiplu:

  •  După culegerea de date textuale atât din listele electorale permanente cât şi din listele electorale suplimentare şi popularea bazei de date cu informaţiile preluate, s-a interogat baza de date în vederea identificării posibilelor cazuri de vot multiplu (Înregistrări/Semnături ale aceluiaşi alegator pe mai multe liste); această operaţie a constat în verificarea dublei corespondenţe a CNP-urilor aflate pe listele permanente cu cele aflate pe listele suplimentare, precum şi la verificarea dublei corespondenţe a CNP-urilor aflate doar pe listele suplimentare.
  • În cazul în care un CNP aflat pe lista permanentă se regăsea în lista de vot suplimentară s-a verificat existenţa semnăturii atât pe lista permanentă cât şi pe cea suplimentară.
  • În cazul în care acelaşi CNP avea semnătura existentă atât pe lista permanentă cât şi pe cea suplimentară se bifa în baza de date.
  • Din verificările realizate pe listele permanente şi suplimentare a fost identificat un număr total de 55.660 cazuri de înregistrări multiple (CNP-uri regăsite atât pe listele permanente cât şi pe listele suplimentare), numărul total de înregistrări afectate fiind de 118.881 (înregistrări ce conţin între 1 pâna la 18 corespondenţe între listele de vot permanente şi listele de vot suplimentare).
  • Din totalul de 55.660 de cazuri de înregistrări multiple un număr de 1.082 de înregistrări au avut CNP-uri invalide (cheia unică de control nu s-a putut valida sau lungimea CNP-ului era diferită de 13 cifre), pentru aceste 1.082 de înregistrări verificarea încrucişată s-a realizat după seria şi nr. CI/BI
  • Printre situaţiile observate pe listele suplimentare se regăsesc un număr de 3.685 de înregistrări având semnătura lipsă şi un număr de 883 de înregistrări având rândurile tăiate. Cele 3.685 de înregistrări având semnătura lipsă au fost catalogate ca având potenţial vot multiplu prin simpla prezenţă a datelor cu caracter personal pe liste suplimentare, cumulate cu prezenţa semnăturilor aferente pe listele permanente de domiciliu.
  • Printre situaţiile observate pe listele permanente se regăsesc un număr de 210 înregistrări având rândurile tăiate, iar pentru un număr de 8.131 de înregistrări nu s-a putut stabili cu exactitate existenţa semnăturilor în câmpul aferent şi un număr de 1.503 înregistrări având menţiunea „VUS/VUM/VUV ” pentru care nu s-a putut stabili cu exactitate lipsa semnăturii.
  • Rezultatul global al culegerilor de date a fost popularea bazei de date cu 18.253.788 înregistrări preluate de pe listele permanente şi 1.340.631 înregistrări preluate de pe listele suplimentare din care a rezultat un număr de 8.491.126 semnături (în acest număr au fost incluse semnăturile incerte şi alte înscrisuri în câmpurile de semnătură).
  • Printre situaţiile observate pe rezultatul global se regăsesc un numar de 47.386 de înregistrări având CNP-ul invalid pe listele suplimentare (cheia unică de control nu s-a putut valida sau lungimea CNP-ului era diferită de 13) şi un număr de 90.457 înregistrări pe listele permanente având menţiunea „VUM/VUS/VUV’’ care au corespondenţa în listele suplimentare în număr de 83112 înregistrări.

26.09.2012 Serviciul Comunicare şi Relaţii Publice

Comunicat de presă din data de 19 septembrie 2012

Comunicat de presă din data de 19 septembrie 2012 prin care AEP informează despre materialele de propagandă electorală

Materialele de propagandă electorală

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) reaminteşte partidelor politice, alianţelor politice şi electorale, precum şi candidaţilor independenţi că, în conformitate cu prevederile art. 29 alin (2) din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, cu modificările şi completările ulterioare, au obligaţia de a imprima pe toate materialele de propagandă electorală următoarele date: numele candidatului independent, denumirea partidului politic sau a alianţei politice ori electorale care le-a comandat, după caz. De asemenea, pe toate materialele de propagandă electorală trebuie inscripţionată şi denumirea operatorului economic care le-a realizat.

Potrivit dispoziţiilor art. 29 alin (5) din Legea 334/2006, este considerat material de propagandă electorală orice material scris, audio sau video care îndeplineşte următoarele condiţii:

  1. se referă la un candidat sau partid clar identificat;
  2. este utilizat în perioada campaniei electorale, stabilită potrivit legilor privitoare la organizarea alegerilor;
  3. are obiectiv electoral şi se adresează publicului larg;
  4. depăşeşte limitele activităţii jurnalistice de informare a publicului.

AEP precizează că încălcarea acestor prevederi constituie contravenţii şi se sancţionează cu amendă de la 5000 la 25000 de lei. De asemenea, contravenientul are obligaţia să verse la bugetul de stat contravaloarea bunurilor care au constituit obiectul contravenţiei.

19.09.2012 Serviciul Comunicare şi Relaţii Publice

Materialele de propagandă electorală

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) reaminteşte partidelor politice, alianţelor politice şi electorale, precum şi candidaţilor independenţi că, în conformitate cu prevederile art. 29 alin (2) din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, cu modificările şi completările ulterioare, au obligaţia de a imprima pe toate materialele de propagandă electorală următoarele date: numele candidatului independent, denumirea partidului politic sau a alianţei politice ori electorale care le-a comandat, după caz. De asemenea, pe toate materialele de propagandă electorală trebuie inscripţionată şi denumirea operatorului economic care le-a realizat.

Potrivit dispoziţiilor art. 29 alin (5) din Legea 334/2006, este considerat material de propagandă electorală orice material scris, audio sau video care îndeplineşte următoarele condiţii:

1. se referă la un candidat sau partid clar identificat;

2. este utilizat în perioada campaniei electorale, stabilită potrivit legilor privitoare la organizarea alegerilor;

3. are obiectiv electoral şi se adresează publicului larg;

4. depăşeşte limitele activităţii jurnalistice de informare a publicului.

AEP precizează că încălcarea acestor prevederi constituie contravenţii şi se sancţionează cu amendă de la 5000 la 25000 de lei. De asemenea, contravenientul are obligaţia să verse la bugetul de stat contravaloarea bunurilor care au constituit obiectul contravenţiei.

19.09.2012 Serviciul Comunicare şi Relaţii Publice

Comunicat de presă din data de 5 septembrie 2012

Comunicat de presă din data de 5 septembrie 2012 prin care AEP informează că proiectul de lege privind Codul electoral afişat pe site-ul propriu în data de 3 septembrie 2012 reprezintă o variantă elaborată la începutul anului 2011

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că proiectul de lege privind

Codul electoral afişat pe site-ul propriu în data de 3 septembrie 2012 reprezintă o

variantă elaborată la începutul anului 2011.

La sfârşitul perioadei de consultare publică (30 de zile), proiectul va fi actualizat

conform evoluţiei legislaţiei, a jurisprudenţei Curţii Constituţionale şi a Biroului Electoral

Central, urmând a fi completat şi cu observaţiile şi propunerile societăţii civile, ale

autorităţilor publice cu atribuţii în domeniu, precum şi ale partidelor politice.

Reamintim că, în conformitate cu prevederile Codului de bune practici în materie

electorală al Comisiei dela Veneţia, legile electorale trebuie adoptate cu cel puţin un an

înaintea datei alegerilor.

Având în vedere cele de mai sus, AEP urmăreşte adoptarea acestui proiect întrun

termen care să permită aplicarea Codului electoral la alegerile pentru Parlamentul

European din anul 2014.

Serviciul Comunicare și Relații Publice

05.09.2012Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că proiectul de lege privind Codul electoral afişat pe site-ul propriu în data de 3 septembrie 2012 reprezintă o variantă elaborată la începutul anului 2011.

La sfârşitul perioadei de consultare publică (30 de zile), proiectul va fi actualizat conform evoluţiei legislaţiei, a jurisprudenţei Curţii Constituţionale şi a Biroului Electoral Central, urmând a fi completat şi cu observaţiile şi propunerile societăţii civile, ale autorităţilor publice cu atribuţii în domeniu, precum şi ale partidelor politice.

Reamintim că, în conformitate cu prevederile Codului de bune practici în materie electorală al Comisiei dela Veneţia, legile electorale trebuie adoptate cu cel puţin un an înaintea datei alegerilor.

Având în vedere cele de mai sus, AEP urmăreşte adoptarea acestui proiect întrun termen care să permită aplicarea Codului electoral la alegerile pentru Parlamentul European din anul 2014.

Serviciul Comunicare și Relații Publice

05.09.2012