Comunicat de presă privind numărul total de alegători valabil la alegerile prezidențiale din data de 10 noiembrie 2019

Comunicat de presă privind numărul total de alegători valabil la alegerile prezidențiale din data de 10 noiembrie 2019

 

Autoritatea Electorală Permanentă informează că în perioada electorală Registrul electoral a fost actualizat atât prin importuri de date de la Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date și de la Direcția Generală de Pașapoarte, cât și prin radieri ale persoanelor efectuate în cadrul primăriilor.

Astfel, după efectuarea tuturor actualizărilor, situația numărului de alegători valabil  pentru alegerile prezidențiale din data de 10 noiembrie 2019 este următoarea:

Precizăm că alegătorii care au domiciliul în România și care au optat să voteze în străinătate, atât pentru votul prin corespondență, cât și pentru votul la o secție de votare, în număr de 63.362, au fost radiați din listele electorale permanente din România pentru acest scrutin.

Anexa nr. 1 cuprinde numărul total de alegători din listele electorale permanente pentru alegerea Președintelui României din data 10.11.2019, pe categorii de vârstă și în funcție de mediu (urban/rural);

Anexa nr. 2 cuprinde numărul total de alegători din listele electorale permanente pentru alegerea Președintelui României din data 10.11.2019 aferent fiecărei localități;

Anexa nr. 3 cuprinde numărul total de cetățeni români cu domiciliul în străinătate valabil la data de 7 noiembrie 2019, pe țări.

 

 

 

Direcția comunicare

07.11.2019

Comunicat de presă privind desfășurarea alegerilor pentru Președintele României din anul 2019

Comunicat de presă privind desfășurarea alegerilor pentru Președintele României din anul 2019

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) aduce la cunoștința opiniei publice faptul că alegerile pentru Președintele României din anul 2019 au intrat în linie dreaptă: la unele secții de votare din străinătate, precum cele din Australia și Noua Zeelandă, cetățenii români pot să se prezinte la urne încă din această noapte.

Reamintim că, potrivit noilor reglementări introduse în legislația electorală, la scrutinul prezidențial din acest an cetățenii români aflați în străinătate au la dispoziție trei zile pentru a-și exercita dreptul de vot la secțiile de votare, în ambele tururi de scrutin, conform următorului program:

  • vineri, 8/22 noiembrie 2019, între orele 12-21;
  • vâmbătă, 9/23 noiembrie 2019, între orele 7-21;
  • duminică, 10/24 noiembrie 2019, între orele 7-21.

Menționăm că în toate cele trei zile există posibilitatea de prelungire a votării până cel mai târziu la ora 23:59 pentru alegătorii care se află la sediul secției de votare la ora 21:00, precum și pentru cei care se află la rând în afara sediului secției de votare.

Potrivit legii, pot vota la secțiile de votare din străinătate cetățenii români care în ziua alegerilor se află în afara țării indiferent de motivul prezenței acestora pe teritoriul altei țări – domiciliați, rezidenți sau turiștiCei care au dorit să voteze la o secție de votare din străinătate mai aproape de casă au avut posibilitatea să se înregistreze cu această opțiune pe portalul votstrainatate.ro, în această situație aflându-se 38.944 de alegători. Actele pe baza cărora se poate vota în străinătate sunt: cartea de identitate; cartea de identitate provizorie; buletinul de identitate; paşaportul diplomatic; paşaportul diplomatic electronic; paşaportul de serviciu; paşaportul de serviciu electronic; paşaportul simplu, paşaportul simplu electronic; paşaportul simplu temporar; carnetul de serviciu militar (în cazul elevilor din şcolile militare).

Pentru aceste alegeri, în străinătate au fost organizate 835 de secții de votare, lista acestora putând fi consultată pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe accesând următorul link :

https://www.mae.ro/sites/default/files/file/anul_2019/alegeri_2019/2019.11.01__lista_sv_835_alegeri_prezidentiale_2019.pdf

În premieră la un scrutin prezidențial, anul acesta alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate au la dispoziție și varianta de a vota anticipat, prin corespondență, pentru această opțiune fiind înregistrați pe portalul votstrainatate.ro un număr de 41.003 cetățeni români.

Plicurile cu voturile acestora trebuie expediate astfel încât să poată fi livrate la sediile birourilor electorale pentru votul prin corespondență până cel mai târziu la data de 7 noiembrie 2019. Majoritatea plicurilor au ajuns deja la destinație și expeditorii au primit din partea AEP mesaje de confirmare. Cei ale căror plicuri nu ajung până la termenul menționat, vor fi notificați și îndrumați să se îndrepte spre cea mai apropiată secție de votare.

O altă noutate a alegerilor prezidențiale din acest an o constituie utilizarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului ilegal (SIMPV), cu precizarea că secțiile de votare din străinătate vor fi dotate cu trei până la nouă tablete, acestea având dublă funcționalitate: scanarea actelor de identitate a votanților și înregistrarea semnăturii electronice a acestora.

În țară au fost organizate 18.748 de secții de votare, lista acestora poate fi consultată pe site-ul www.roaep.ro la secțiunea Management Electoral / Geografie electorală / Registrul secțiilor de votare. Alegătorii pot afla secția de votare la care sunt arondați accesând www.registrulelectoral.ro

Votarea în țară are loc duminică, 10 noiembrie 2019, între orele 7:00 și 21:00, cu posibilitatea de prelungire până la cel mai târziu ora 23:59 pentru alegătorii care se află la sediul secției de votare la ora 21:00, precum și pentru cei care se află la rând în afara sediului secției de votare.

Alegătorii din țară votează cu un act de identitate valabil, emis de statul român, respectiv: cartea de identitate; cartea electronică de identitate; cartea de identitate provizorie; buletinul de identitate; paşaportul diplomatic; paşaportul diplomatic electronic; paşaportul de serviciu; paşaportul de serviciu electronic; carnetul de serviciu militar.

Menționăm că paşaportul simplu, paşaportul simplu electronic și paşaportul simplu temporar pot fi folosite doar de cetățenii români cu domiciliul în străinătate care votează în România.

În țară, cetățenii votează la secţia de votare la care este arondată strada sau localitatea unde îşi au domiciliul ori reşedinţa, iar în cazul în care se află în altă unitate administrativ-teritorială, pot vota la orice secţie de votare din cadrul acesteia.

Pentru alegătorii netransportabili din motive de boală sau invaliditate, din ţară, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare poate aproba, la cererea scrisă a acestora, depusă cel mai târziu în preziua votării, însoţită de copii ale unor acte medicale sau alte acte oficiale din care să rezulte că persoanele respective sunt netransportabile, ca o echipă formată din cel puţin 2 membri ai biroului electoral să se deplaseze cu o urnă specială şi cu materialul necesar votării – ştampilă cu menţiunea „VOTAT”, buletine de vot şi timbre autocolante necesare pentru a se efectua votarea.

Operațiunile privind numărarea voturilor, inclusiv ale celor prin corespondență, sunt înregistrate video și audio și se desfășoară în deplină transparență, în prezența tuturor membrilor birourilor electorale ale secțiilor de votare și a persoanelor acreditate.

Președintele AEP, Constantin-Florin Mitulețu-Buică, îndeamnă pe toți cetățenii români cu drep de vot să își exercite acest drept, iar celor din străinătate le recomandă să nu lase pe ultima zi votul la secțiile de votare, pentru a evita aglomerația și pentru a fi siguri că și votul lor va intra în calcul la alegerea Președintelui României.

Campania electorală, care a început în data de 12 octombrie 2019, se încheie în dimineaţa zilei de sâmbătă, 9 noiembrie 2019, la ora 7:00. În cazul organizării unui al doilea tur de scrutin, campania electorală începe la data de 15 noiembrie 2019 și se încheie la data de 23 noiembrie 2019, la ora 7:00.

Campania electorală este finanțată de la bugetul de stat, controlul fiind realizat de Autoritatea Electorală Permanentă în baza Legii nr. 334/2006 privind finanțarea partidelor și a campaniilor electorale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

Direcția comunicare

07.11.2019

Comunicat de presă privind informații referitoare la votul prin corespondență

Comunicat de presă privind informații referitoare la votul prin corespondență

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că a început verificarea codurilor de bare imprimate pe plicurile exterioare şi înregistrarea primirii acestora de către birourile electorale pentru votul prin corespondență și de către birourile electorale ale secțiilor de votare din străinătate care îndeplinesc atribuții pentru birourile electorale pentru votul prin corespondență.

Până astăzi, 7 noiembrie 2019, ora 10:30, au fost validate plicurile care conțin votul prin corespondență a 15.551 de alegători. Situația în timp real a plicurilor înregistrate, defalcată pe țări, poate fi consultată pe site-ul https://prezenta.bec.ro la secțiunea Străinătate/Votanți prin corespondență.

După finalizarea procesului de validare, toți alegătorii ale căror plicuri au fost înregistrate la birourile competente vor primi pe e-mail următorul mesaj de confirmare: Plicul dumneavoastră cu votul pentru primul tur al alegerilor prezidențiale 2019 a ajuns la Biroul Electoral pentru Votul prin Corespondență și vă confirmăm exercitarea dreptului de vot prin corespondență. Vă mulțumim că ați ales să votați prin corespondență! Întrucât prima serie de e-mailuri de confirmare a fost transmisă alegătorilor ale căror plicuri au fost validate până în data de 6 noiembrie 2019, ora 23:00, au primit deja acest mesaj electronic 10.959 de alegători.

Alegătorii ale căror plicuri nu ajung în timp util pentru a fi validate, vor fi notificați pe e-mail să se îndrepte spre cea mai apropiată secție de votare pentru a-și exercita dreptul de vot.

 

 

Direcția comunicare

07.11.2019

Comunicat de presă privind subvențiile acordate partidelor politice în luna noiembrie 2019

Comunicat de presă privind subvențiile acordate partidelor politice în luna noiembrie 2019

 

 

Nr. Crt.

 

Partidul politic

Valoare subvenţie rezultată în urma aplicării algoritmului de calcul prevăzut la art. 24 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2016 (lei)

Valoare subvenţie virată de AEP în contul fiecărui partid politic, în prima decadă a lunii noiembrie 2019 (lei)
1 Partidul Social Democrat 11.979.329,42 11.979.329,42
2 Partidul Național Liberal 5.488.477,04 5.488.477,04
3 Uniunea Salvați România 1.614.012,00 1.614.012,00
4 Partidul Alianța Liberalilor și Democraților 1.192.977,47 1.192.977,47
5 Partidul Mișcarea Populară 776.804,63 776.804,63
6 Uniunea Națională pentru Progresul României* 32.035,56  
      TOTAL 21.083.636,12 21.051.600,56

*Acordarea subvenţiei lunare de la bugetul de stat Uniunii Naționale pentru Progresul României, determinată potrivit algoritmului de repartizare a subvenţiei prevăzut în Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2016, coroborate cu prevederile art. 38 alin. (1) din Legea partidelor politice nr. 14/2003, republicată, s-a suspendat prin Decizia Preşedintelui AEP nr. 32 din 31.03.2016 şi va fi păstrată în sumă de mandat potrivit prevederilor art. 24 alin. (5) din Legea nr. 334/2006, republicată.

 

 

Direcția comunicare

06.11.2019

Comunicat de presă privind materialele comandate de AEP pentru a fi folosite în secțiile de votare la alegerile prezidențiale din 2019

Comunicat de presă privind materialele comandate de AEP pentru a fi folosite în secțiile de votare la alegerile prezidențiale din 2019

 

Autoritatea Electorală Permanentă aduce la cunoștința opiniei publice faptul că a livrat către instituțiile prefectului, spre a fi distribuite secțiilor de votare, în cantitățile prevăzute de lege, buletinele de vot, ștampilele cu menţiunea „VOTAT”, timbrele autocolante și alte materiale necesare la alegerile pentru Președintele României din anul 2019.

De asemenea, au fost transmise către instituțiile prefectului ecusoanele pentru membrii birourilor electorale ale secțiilor de votare, o broșură în limba română și una bilingvă, româno-maghiară, cuprinzând instrucțiuni și reglementări privind alegerea Președintelui României din anul 2019.

În tabelele atașate găsiți informații privind categoriile de materiale utilizate la alegerile pentru președintele României, cantitatea și valoarea acestora.

Autoritatea Electorală Permanentă mulțumește Regiei Autonome „Monetăria Statului”, Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale și Companiei Naţionale „Imprimeria Naţională” – S.A. pentru implicarea promptă și eficientă în realizarea acestor materiale la termenele prevăzute de lege.

Precizăm că, potrivit art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 632/2019 pentru aprobarea bugetului şi a cheltuielilor necesare pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2019, la alegerile pentru Președintele României din anul 2019, cheltuielile pentru realizarea materialelor menționate se suportă din bugetul de stat, prin bugetul Autorităţii Electorale Permanente.

 

 

 

Direcția comunicare

06.11.2019

 

Comunicat de presă privind întâlnirea conducerii AEP cu delegația OSCE/ODIHR care efectuează o Misiune de observare a alegerilor prezidențiale

Comunicat de presă privind întâlnirea conducerii AEP cu delegația OSCE/ODIHR care efectuează o Misiune de observare a alegerilor prezidențiale

 

Președintele Autorității Electorale Permanente (AEP), Constantin-Florin Mitulețu-Buică s-a întâlnit astăzi, 30 octombrie 2019, la sediul AEP, cu delegația OSCE/ODIHR care efectuează o Misiune de observare a alegerilor pentru Președintele României din data de 10 noiembrie 2019.

Misiunea de observare OSCE/ODIHR este continuarea Misiunii de evaluare a necesităților care s-a desfășurat în luna iulie a acestui an și va avea o durată de trei sau cinci săptămâni, în funcție de numărul de tururi electorale.

La întrevedere au participat și conducătorii următoarelor departamente ale AEP: Departamentul Legislativ, Departamentul Cooperare internaţională şi relaţii publice, Departamentul Suport organizatoric electoral și Direcția Generală pentru coordonarea sistemului informațional electoral național.

În cadrul întâlnirii de astăzi, reprezentanții AEP au adus în discuție noutățile legislative ale acestui scrutin, au expus pe larg modalitățile de votare pe care le au la dispoziție alegătorii din afara țării și au prezentat acțiunile și instrumentele utilizate în campania de informare a alegătorilor din străinătate și din țară. Totodată, au discutat despre stadiul pregătirilor pentru alegerile prezidențiale, precum și alte aspecte relevante care țin de activitatea Autorității Electorale Permanente, a Biroului Electoral Central și a birourilor electorale județene.

Preşedintele AEP i-a asigurat pe oficialii electorali de întreaga disponibilitate a Autorității de a coopera în continuare cu OSCE/ODIHR şi de a furniza toate datele necesare pentru redactarea raportului privind desfăşurarea alegerilor prezidențiale din România.

 


 

Direcția comunicare

30.10.2019

Comunicat de presă privind prima aniversare a Autorității Electorale Permanente

Comunicat de presă privind prima aniversare a Autorității Electorale Permanente

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) are deosebita plăcere de a vă invita mâine, 29 octombrie 2019, începând cu ora 9:30, la prima aniversare a Autorității Electorale Permanente și marcarea a 100 de ani de la alegerile pentru primul Parlament al României Mari, care s-au defășurat în perioada 2 – 9 noiembrie 1919.

În cadrul evenimentului vor fi lansate două carți menite să celebreze centenarul primelor alegeri libere ale României: „1919. Primele alegeri parlamentare din România Mare” și 1919. Primele alegeri parlamentare din România Mare – Culegere de acte normative și vor fi înmânate de către președintele AEP plachetele aniversare realizate de Monetăria Statului.

Evenimentul va avea loc la sediul Autorității Electorale Permanente din strada Eugeniu Carada nr. 1, sector 3.

Autoritatea Electorală Permanentă este o instituţie administrativă autonomă cu personalitate juridică şi cu competenţă generală în materie electorală, care are misiunea de a asigura organizarea şi desfăşurarea alegerilor şi a referendumurilor, precum şi finanţarea partidelor politice şi a campaniilor electorale, cu respectarea Constituţiei, a legii şi a standardelor internaţionale și europene în materie. Instituția îşi desfăşoară activitatea cu respectarea principiilor independenţei, imparţialităţii, legalităţii, transparenţei, eficienţei, profesionalismului, responsabilităţii, sustenabilităţii, predictibilităţii şi legitimităţii.

De la înfiinţarea sa prin Legea nr. 286/2003, atribuţiile Autorităţii Electorale Permanente s-au triplat prin modificări legislative successive, actul normativ care reglementează activitatea instituției în prezent  fiind Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente.

 

 

 

Direcția comunicare

28.10.2019

Comunicat de presă privind programarea tragerii la sorți computerizate pentru desemnarea președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare și a locțiitorilor acestora

Comunicat de presă privind programarea tragerii la sorți computerizate pentru desemnarea președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare și a locțiitorilor acestora

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) anunță că în zilele de 26 și 27 octombrie 2019 vor avea loc tragerile la sorți computerizate prin care instituția noastră va desemna președinții birourilor electorale ale secțiilor de votare din țară și locțiitorii acestora la alegerile pentru Președintele României din anul 2019.

Potrivit legislației electorale în vigoare, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare şi locţiitorul acestuia sunt desemnaţi de către Autoritatea Electorală Permanentă, în ședință publică, anunţată cu 48 de ore înainte, prin tragere la sorţi computerizată, organizată la nivel judeţean sau al municipiului Bucureşti, cu 15 zile înainte de ziua de referință, pe funcţii, dintre persoanele înscrise în Corpul experţilor electorali, cu domiciliul sau reşedinţa în judeţul respectiv, pe baza criteriului apropierii domiciliului sau reşedinţei de sediul secţiei de votare, precum şi pe baza criteriului studiilor absolvite.

Precizăm că rezultatele tragerii la sorți computerizate vor fi aduse la cunoştinţă publică prin afişare pe site-ul Autorităţii Electorale Permanente, respectiv la sediile birourilor electorale județene și ale sectoarelor municipiului București şi pe site-urile acestora.

Corpul experților electorali este o evidenţă permanentă a persoanelor care pot deveni preşedinţi ai birourilor electorale ale secţiilor de votare sau locţiitori ai acestora, înființată, gestionată și actualizată de către AEP. Prevederile privind Corpul experților electorali au fost introduse prin Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente, republicată, cu modificările și completările ulterioare și au fost aplicate pentru prima dată la alegerile locale din 5 iunie 2016.

În Anexă găsiți programarea și locația tragerii la sorți la nivelul fiecărui județ.

 

 

 

Direcția comunicare

24.10.2019