Comunicat de presă

Comunicat de presă privind numărul cererilor depuse de persoanele care doresc să fie operatori de calculator
ai secțiilor de votare, înregistrate până la data de 28 martie 2016

privind numărul cererilor depuse de persoanele care doresc să fie operatori de calculator

ai secțiilor de votare, înregistrate până la data de 28 martie 2016

 
Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) anunță că, până la adata de 28 martie 2016, au fost înregistrate la nivel național 35.815 cereri din partea persoanelor care doresc să devină operatori de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare, dintre care 28.253 au fost declarate admise, iar 1.154 respinse.
Precizăm că pentru cele 18.597 de secții de votare existente sunt necesari 23.637 de operatori de calculator. În 257 de unități administrativ-teritoriale se înregistrează deficit de operatori de calculator ai secțiilor de votare, iar în 21 dintre acestea nu există niciunul admis.
La nivelul municipiului București, situația cererilor depuse de către persoanele care doresc să devină operatori de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare este următoarea:
Sectorul 1: Pentru cele 163 de secții de votare, s-au înscris 152 de persoane, cu 44 mai puține decât necesarul de 196 de operatori de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare;
Sectorul 2: Pentru cele 202 secții de votare, s-au înscris 53 de persoane, cu 190 mai puține decât necesarul de 243 de operatori de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare;
Sectorul 3: Pentru cele 274 de secții de votare, s-au înscris 256 de persoane, cu 73 mai puține decât necesarul de 329 de operatori de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare;
Sectorul 4: Pentru cele 178 de secții de votare, s-au înscris 84 de persoane, cu 130 mai puține decât necesarul de 204 de operatori de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare;
Sectorul 5: Pentru cele 196 de secții de votare, s-au înscris 53 de persoane, cu 185 mai puține decât necesarul de 236 de operatori de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare;
Sectorul 6: Pentru cele 233 de secții de votare, s-au înscris 215 persoane, cu 65 mai puține decât necesarul de 280 de operatori de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare.
În
Anexa 1 găsiți o statistică la nivelul fiecărei unități adminsitrativ-teritoriale privind numărul de cereri înregistrate, numărul persoanelor admise și respinse și deficitul înregistrat la data de 28 martie 2016.
AEP încurajează implicarea cetățenilor în alegeri în calitate de operatori ai birourilor electorale ale secțiilor de votare. Informații privind modalitatea de înscriere sunt accesibile în clipul informativ realizat de AEP, care poate fi vizionat pe pagina oficială de Facebook a instituției noastre și pe canalul de Youtube, la următoarele adrese:

https://www.facebook.com/AutoritateaElectoralaPermanenta/?fref=ts
https://www.youtube.com/watch?v=ooWRa1lYKIk

 

Direcția comunicare și relații externe
29.03.2016

Comunicat de presă

Comunicat de presă Autoritatea Electorală Permanentă anunță că, până la data de 28 martie 2016, au fost înregistrate la nivel național 46.195 de cereri din partea persoanelor care doresc să facă parte din Corpul experților electorali, din cadrul căruia vor fi desemnați prin tragere la sorți președinții birourilor electorale ale secțiilor de votare și locțiitorii acestora.

privind numărul de cereri înregistrate la nivel național pentru

Corpul experților electorali

 

Precizăm că în acest moment există 632 de localități în care nu este îndeplinit necesarul de experți electorali. Dintre acestea, 66 de localități figurează cu zero cereri înregistrate pentru această funcție.

Printre județele cu cele mai multe localități care înregistrează deficit de experți electorali se numără Dâmbovița (58 de localități), Bihor (35 de localități), Ialomița (32 de localități), Cluj (30 de localități), Dolj (29 de localități).

În Anexă găsiți:

  • o statistică pe județe privind numărul de unități administrativ-teritoriale (UAT-uri) cu deficit și pe localități privind numărul de experți electorali;
  • o statistică pe localități privind deficitul de experți aferent fiecăreia.

La nivelul municipiului București, situația cererilor depuse de către persoanele care doresc să fie președinți ai birourilor electorale ale secțiilor de votare și locțiitori ai acestora este următoarea:

Sectorul 1: Pentru cele 163 de secții de votare, s-au înscris 141 de persoane, cu 185 mai puține decât necesarul de 326 de experți electorali;

Sectorul 2: Pentru cele 202 secții de votare, s-au înscris 283 de persoane, cu 121 mai puține decât necesarul de 404 experți electorali;

Sectorul 3: Pentru cele 274 de secții de votare, s-au înscris 583 de persoane;

Sectorul 4: Pentru cele 178 de secții de votare, s-au înscris 238 de persoane, cu 118 mai puține decât necesarul de 356 de experți electorali;

Sectorul 5: Pentru cele 196 de secții de votare, s-au înscris 230 de persoane, cu 162 mai puține decât necesarul de 392 de experți electorali;

Sectorul 6: Pentru cele 233 de secții de votare, s-au înscris 407 persoane, cu 59 mai puține decât necesarul de 466 de experți electorali.

AEP încurajează implicarea cetățenilor în alegeri în calitate de președinți ai birourilor electorale ale secțiilor de votare și locțiitori ai acestora. Informații privind modalitatea de înscriere pentru Corpul experților electorali sunt accesibile în clipul informativ realizat de AEP, care poate fi vizionat pe pagina oficială de Facebook a instituției noastre și pe canalul de Youtube, la următoarele adrese:

https://www.facebook.com/AutoritateaElectoralaPermanenta/?fref=ts

https://www.youtube.com/watch?v=ooWRa1lYKIk

Reamintim că, pentru activitatea în cadrul birourilor electorale ale secțiilor de votare, președinții acestora și locțiitorii lor primesc o indemnizație stabilită în condițiile legii.

 

 

Direcția comunicare și relații externe

28.03.2016

Comunicat de presă

Comunicat de presă referitor la elaborarea proiectului de hotărâre a AEP privind aprobarea Ghidului finanțării campaniei electorale la alegerile locale din anul 2016

referitor la elaborarea proiectului de hotărâre a AEP privind aprobarea Ghidului finanțării campaniei electorale la alegerile locale din anul 2016

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a elaborat și a lansat în dezbatere publică un proiect de hotărâre privind aprobarea Ghidului finanțării campaniei electorale la alegerile locale din anul 2016.

Ghidul finanțării campaniei electorale la alegerile locale din anul 2016 vine în sprijinul competitorilor electorali, al mandatarilor financiari, precum și al altor participanți la procesul electoral și cuprinde, în principal, următoarele:

  • cadrul legal în materia finanțării campaniei electorale la alegerile locale;
  • precizări privind înregistrarea mandatarilor financiari, obligațiile mandatarului financiar coordonator, precum și ale mandatarului financiar desemnat la nivel de județ, sector sau la nivelul municipiului București;
  • aspecte privind deschiderea conturilor bancare pentru campania electorală;
  • precizări referitoare la contribuțiile pentru campania electorală;
  • interdicții privind finanțarea campaniei electorale, reglementate de Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice şi a campaniilor electorale, republicată și de Hotărârea Guvernului nr. 10/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006, republicată;
  • mențiuni referitoare la cheltuielile electorale, respectiv limitele maxime ale cheltuielilor care pot fi făcute în campania electorală la nivel central, de județ și de sector al municipiului București/ municipiul București și tipurile de cheltuieli care pot fi efectuate;
  • aspecte privind materialele de propagandă electorală;
  • raportarea cheltuielilor la Autoritatea Electorală Permanentă;
  • rambursarea cheltuielilor electorale;
  • reglementări privind contravenții și sancțiuni.

Proiectul de act normativ menționat a fost publicat în data de 24 martie 2016 pe site-ul www.roaep.ro, la secțiunea „Legislație – Dezbatere publică” și poate fi consultat accesând linkul http://www.roaep.ro/legislatie/in-dezbatere-publica/ 

Observațiile și propunerile legate de acest proiect de hotărâre a Autorității Electorale Permanente pot fi transmise la adresa de e-mail office@roaep.ro în termen de 15 zile calendaristice de la data afișării acestuia.

 

Direcția comunicare și relații externe

25.03.2016

Comunicat de presă

Comunicat de presă privind acordul de parteneriat încheiat de AEP cu Global Romanian Society of Young Professionals (GRASP)

privind acordul de parteneriat încheiat de AEP cu Global Romanian Society of Young Professionals (GRASP)

IMG_1758 IMG_1754

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) și organizația neguvernamentală Global Romanian Society of Young Professionals (GRASP) au încheiat astăzi un acord de parteneriat ce vizează conjugarea eforturilor în vederea consolidării valorilor democratice și a îmbunătățirii cadrului legal privind asigurarea transparenței activității instituțiilor publice, respectarea deontologiei electorale și a drepturilor omului.

Semnatarii documentului sunt președintele AEP, Ana Maria Pătru și președintele GRASP, Anca Ghinea.

Acordul reprezintă expresia angajamentului asumat de AEP și GRASP privind promovarea programelor, proiectelor, activităților ori acțiunilor ce pot contribui la fundamentarea politicilor și strategiilor care îi vizează atât pe românii din țară, cât și pe cei din străinătate. În procesul de implementare a proiectului de colaborare se vor avea în vedere următoarele linii directoare:

  • promovarea participării active a tuturor cetățenilor la viața democratică, în special a tinerilor, în scopul dezvoltării simțului civic și pentru încurajarea implicării active a cetățenilor români în societatea civilă românească;
  • stimularea participării românilor din țară și din străinătate la diferitele tipuri de alegeri organizate de statul român, în special a tinerilor, în calitate de cetățeni activi, informați şi responsabili;
  • realizarea unor campanii de informare și educare a cetățenilor români, în vederea promovării cetățeniei participative și pentru creșterea implicării în procesele electorale din România, prin intermediul diferitelor instrumente de comunicare (site-uri internet, mijloace de comunicare sociale, publicații etc.) și prin interacțiunea cu alte părți interesate, multiplicatori și presă la nivel național și internațional;
  • realizarea unor materiale și publicații menite să promoveze cele mai noi tendințe în materie electorală, precum și consolidarea cooperării instituționale între principalii factori de decizie naționali și internaționali;
  • promovarea nediscriminării și asigurarea șanselor egale (fiecare cetățean român are drepturi egale, indiferent de rasă, sex, vârstă, confesiune, originea etnică și socială, orientarea politică sau orice altă caracteristică, și trebuie să dispună de șanse egale în dezvoltarea sa ca individ şi cetățean);

Global Romanian Society of Young Professionals  este o organizație non-profit și neafiliată politic ce funcționează exclusiv pe bază de voluntariat, a cărei misiune declarată este de a contribui activ la modernizarea continuă și dezvoltarea României prin implicare civică și profesionalism.

 

Direcția comunicare și relații externe

25.03.2016

Comunicat de presă

Comunicat de presă referitor la verificările derulate de AEP privind finanțarea activităților de publicitate politică

 

 

Ca urmare a numeroaselor sesizări venite pe adresa Autorității Electorale Permanente (AEP) și a informațiilor vehiculate în presă prin care sunt reclamate încălcări ale legislației electorale de către partide politice și potențiali candidați independenți, prin afișarea, pe spațiul public, a unor materiale de propagandă, AEP face următoarele precizări:
Nu există nicio încălcare a legislației electorale în cazul partidelor politice și a persoanelor fizice care își fac publicitate politică stradală în perioadele dintre campaniile electorale, prin bannere și alte materiale de propagandă, întrucât Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, pentru modificarea Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali reglementează strict conduita candidaților în campania electorală.
Campania electorală începe în data de 6 mai 2016, iar Legea nr. 334/2006 privind privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale interzice competitorilor politici să utilizeze bannere, mesh-uri, panouri publicitare, steaguri publicitare, calcane, ecrane publicitare, indicatoare publicitare direcţionale, structuri de publicitate autoportante, publicitate luminoasă, publicitate pe vehicule.
În perioadele dintre campaniile electorale, partidele politice pot să-și facă promovare politică prin orice mijloc permis de legile care reglementează domeniul publicității.
 În ceea ce privește locurile în care sunt expuse bannere și alte materiale publicitare aparținând partidelor politice sau presupușilor candidați independenți la alegerile locale, precizăm că responsabilitatea aprobărilor pentru amplasarea acestora pe spațiul public aparține autorităților publice locale, conform Legii nr. 185/2013 privind amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate.
Autoritățile administrației publice locale sunt singurele în măsură să răspundă sesizărilor privind amplasarea materialelor de publicitate politică pe spațiul public.
AEP verifică strict legalitatea surselor de finanțare pentru activitățile de publicitate politică, conform atribuțiilor prevăzute de Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale.
 Până în prezent, personalul cu atribuții de control din cadrul AEP a soluționat 50 de sesizări formulate de persoane fizice împotriva partidelor politice, precum și un număr de 63 de autosesizări, după cum urmează:
Partide politice:

 PSD – 23 sesizări și 23 autosesizări;
 ALDE – 6 sesizări și 14 autosesizări;
 PMP – 2 sesizări și 7 autosesizări;
 PER – o sesizare;
 PNL – 18 sesizări și 19 autosesizări.
În cazurile menționate, au fost verificate avizele de amplasare însoțite de anexe, cererile pentru emiterea avizelor de amplasare, contractele privind producția bannerelor, prismelor, flayerelor, facturile fiscale, extrasele de cont, ordinele de plată și jurnalele de bancă și s-a constatat că respectivele partide politice au repectat prevederile legale în materia finanțării.
Controlorii Autorității au demarat verificări și în cazul unui număr de opt sesizări la adresa unor presupuși candidați independenți, solicitând date de la Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date (DEPABD), de la primării, consilii locale, consilii județene și în cazuri izolate chiar de la primari.
AEP face un apel la instituțiile publice să pună la dispoziție într-un interval de timp rezonabil documentele solicitate în vederea finalizării acestor verificări întreprinse ca urmare a sesizărilor înregistrate.
Precizăm că în acest moment mai sunt în curs de finalizare verificări în cazul a zece sesizări privind acțiuni publicitare ale partidelor politice.
AEP va continua să dea curs tututor sesizărilor pe această temă și va face publice rezultatele verificărilor.
 
Direcția comunicare și relații externe
22.03.2016

Comunicat de presă

Comunicat de presă privind începerea perioadei electorale în data de 22 martie 2016

 

 

Autoritatea Electorală Permanentă anunță că astăzi, 22 martie 2016, începe perioada electorală aferentă alegerilor locale care vor avea loc la data de 5 iunie 2016, conform Hotărârii Guvernului nr. 52/2016.
Calendarul acțiunilor din cuprinsul perioadei electorale include următoarele repere:
 28 martie 2016: constituirea Biroului Electoral Central (BEC);
 28 martie – 6 aprilie 2016: comunicarea către BEC a denumirilor și semnelor electorale ale partidelor politice, alianțelor politice, alianțelor electorale și organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale;
 11 – 26 aprilie 2016: depunerea candidaturilor;
 4 mai: rămânerea definitivă a candidaturilor;
 6 mai 2016: aducerea la cunoștință publică a numărului circumscripțiilor electorale, a delimitării și numerotării fiecărei secții de votare, precum și sediilor acestora;
 6 mai – 4 iunie 2016: campania electorală;
 26 mai 2016: tipărirea buletinelor de vot;
 5 iunie 2016 (în intervalul 07:00 – 21:00): ziua votării;
 6 iunie 2016 (ora 21:00): numărarea voturilor, încheierea proceselor-verbale, întocmirea dosarelor cu rezultatele votării;
 totalizarea voturilor și asigurarea publicării rezultatelor în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Principalele noutăți legislative privind alegerea autorităților administrației publice locale sunt:
 implementarea sistemului informatic de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului ilegal (SIMPV), respectiv prezența în fiecare secție de votare a unui operator de calculator;
 desemnarea prin tragere la sorți computerizată a președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare și a locțiitorilor acestora, din rândul membrilor Corpului experților electorali;
 dreptul cetățenilor Uniunii Europene cu domiciliul în România de a fi aleși în funcția de primar, consilier local sau consilier județean;
 alegerea președinților și a vicepreședinților consiliilor județene, precum și a viceprimarilor prin vot indirect, de către consiliile județene, respectiv consiliile locale;
 rambursarea către competitorii electorali a cheltuielilor privind campania electorală de la bugetul de stat, prin intermediul Autorității Electorale Permanente.
 

Direcția comunicare și relații externe
22.03.2016

Comunicat de presă

Comunicat de presă privind numărul de cereri înregistrate la nivel național pentru Corpul experților electorali

 

 

Autoritatea Electorală Permanentă anunță că, până la data de 16 martie 2016, au fost înregistrate la nivel național 42.646 de cereri din partea persoanelor care doresc să facă parte din Corpul experților electorali, din cadrul căruia vor fi desemnați prin tragere la sorți președinții birourilor electorale ale secțiilor de votare și locțiitorii acestora.
Precizăm că în acest moment există 920 de localități în care nu este îndeplinit necesarul de experți electorali. Dintre acestea, 133 de localități figurează cu zero cereri înregistrate pentru această funcție.
Printre județele cu cele mai multe localități care înregistrează deficit de experți electorali se numără Bihor (76 de localități), Dâmbovița (62 de localități), Dolj (48 de localități), Cluj (45 de localități), Teleorman (40 de localități).
În
Anexă găsiți:
 o statistică pe județe privind numărul de unități administrativ-teritoriale (UAT-uri) cu deficit și pe localități privind numărul de experți electorali;
 o statistică pe localități privind deficitul de experți aferent fiecăreia.
La nivelul municipiului București, situația cererilor depuse de către persoanele care doresc să fie președinți ai birourilor electorale ale secțiilor de votare și locțiitori ai acestora este următoarea:
Sectorul 1: Pentru cele 163 de secții de votare, s-au înscris 117 persoane, cu 209 mai puține decât necesarul de 326 de experți electorali;
Sectorul 2: Pentru cele 202 secții de votare, s-au înscris 248 de persoane, cu 156 mai puține decât necesarul de 404 experți electorali;
Sectorul 3: Pentru cele 274 de secții de votare, s-au înscris 495 de persoane, cu 53 mai puține decât necesarul de 548 de experți electorali;
Sectorul 4: Pentru cele 178 de secții de votare, s-au înscris 201 de persoane, cu 155 mai puține decât necesarul de 356 de experți electorali;
Sectorul 5: Pentru cele 196 de secții de votare, s-au înscris 199 de persoane, cu 193 mai puține decât necesarul de 392 de experți electorali;
Sectorul 6: Pentru cele 233 de secții de votare, s-au înscris 314 persoane, cu 152 mai puține decât necesarul de 466 de experți electorali.
AEP încurajează implicarea cetățenilor în alegeri în calitate de președinți ai birourilor electorale ale secțiilor de votare și locțiitori ai acestora. Informații privind modalitatea de înscriere pentru Corpul experților electorali sunt accesibile în clipul informativ realizat de AEP, care poate fi vizionat pe pagina oficială de Facebook a instituției noastre și pe canalul de Youtube, la următoarele adrese:
https://www.facebook.com/AutoritateaElectoralaPermanenta/?fref=ts

https://www.youtube.com/watch?v=ooWRa1lYKIk
Reamintim că, pentru activitatea în cadrul birourilor electorale ale secțiilor de votare, președinții acestora și locțiitorii lor primesc o indemnizație stabilită în condițiile legii.

 
Direcția comunicare și relații externe
17.03.2016

Comunicat de presă

Comunicat de presă privind subvențiile acordate partidelor politice în luna martie 2016

 

 

 

TOTAL SUBVENȚIE MARTIE 2016

 

Total subvenţie de la bugetul de stat pentru fiecare partid politic

Nr. Crt. Partidul politic  

Valoare subvenţie rezultată în urma aplicării algoritmului de calcul prevăzut la art. 24 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2016, coroborat cu prevederile art. 38 – 39 din Legea partidelor politice nr. 14/2003, republicată (lei )

 

Valoare  subvenţie virată de AEP în contul fiecărui partid politic, în prima decadă a lunii martie 2016 (lei)

1 Partidul Social Democrat 444.258,04 444.258,04
2 Partidul Național Liberal 532.044,16 532.044,16
3 Partidul Alianța Liberalilor și Democraților 43.179,68 43.179,68
4 Uniunea Națională pentru Progresul României 206.994,65 206.994,65
5 Partidul Național Țărănesc Creștin Democrat* 3.741,47  
      TOTAL 1.230.218,00 1.226.476,53

 

*Acordarea subvenţiei lunare de la bugetul de stat Partidului Naţional Ţărănesc Creştin Democrat, determinată potrivit algoritmului de repartizare a subvenţiei prevăzut în Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2016, a fost suspendată prin Decizia Preşedintelui AEP nr. 4 din 19.01.2016 şi va fi păstrată în sumă de mandat potrivit prevederilor art. 24 alin. (5) din Legea nr. 334/2006, republicată.

Notă: Urmare a prezentării documentelor prevăzute la art. 25 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2016, Autoritatea Electorală Permanentă a acordat Partidului Alianța Liberalilor și Democraților subvenția de la bugetul de stat pentru luna februarie 2016 în valoare de 43.212,57 lei.

 

Direcția comunicare și relații externe

15.03.2016

Comunicat de presă

Comunicat de presă privind numărul de cereri înregistrate la nivel național pentru Corpul experților electorali

 privind numărul de cereri înregistrate la nivel național pentru Corpul experților electorali

 

Autoritatea Electorală Permanentă anunță că, până la data de 11 martie 2016, au fost înregistrate la nivel național 41.901 cereri din partea persoanelor care doresc să facă parte din Corpul experților electorali, din cadrul căruia vor fi desemnați prin tragere la sorți președinții birourilor electorale ale secțiilor de votare și locțiitorii acestora.

Precizăm că în acest moment există 957 de localități în care nu este îndeplinit necesarul de experți electorali. Dintre acestea, 148 de localități figurează cu zero cereri înregistrate pentru această funcție.

Printre județele cu cele mai multe localități care înregistrează deficit de experți electorali se numără Bihor (76 de localități), Dâmbovița (63 de localități), Dolj (49 de localități), Cluj (45 de localități), Teleorman (40 de localități).

În Anexa 1 găsiți o statistică pe județe privind numărul de localități cu deficit de experți electorali.

La nivelul municipiului București, situația cererilor depuse de către persoanele care doresc să fie președinți ai birourilor electorale ale secțiilor de votare și locțiitori ai acestora este următoarea:

Sectorul 1: Pentru cele 163 de secții de votare, s-au înscris 117 persoane, cu 209 mai puține decât necesarul de 326 de experți electorali;

Sectorul 2: Pentru cele 202 secții de votare, s-au înscris 246 de persoane, cu 158 mai puține decât necesarul de 404 experți electorali;

Sectorul 3: Pentru cele 274 de secții de votare, s-au înscris 492 de persoane, cu 56 mai puține decât necesarul de 548 de experți electorali;

Sectorul 4: Pentru cele 178 de secții de votare, s-au înscris 201 de persoane, cu 155 mai puține decât necesarul de 356 de experți electorali;

Sectorul 5: Pentru cele 196 de secții de votare, s-au înscris 197 de persoane, cu 195 mai puține decât necesarul de 392 de experți electorali;

Sectorul 6: Pentru cele 233 de secții de votare, s-au înscris 310 de persoane, cu 156 mai puține decât necesarul de 466 de experți electorali.

AEP încurajează implicarea cetățenilor în alegeri în calitate de președinți ai birourilor electorale ale secțiilor de votare și locțiitori ai acestora. Informații privind modalitatea de înscriere pentru Corpul experților electorali sunt accesibile în clipul informativ realizat de AEP, care poate fi vizionat pe pagina oficială de Facebook a instituției noastre și pe canalul de Youtube, la următoarele adrese:

https://www.facebook.com/AutoritateaElectoralaPermanenta/?fref=ts

https://www.youtube.com/watch?v=ooWRa1lYKIk

Reamintim că, pentru activitatea în cadrul birourilor electorale ale secțiilor de votare, președinții acestora și locțiitorii lor primesc o indemnizație stabilită în condițiile legii.

 

Direcția comunicare și relații externe

11.03.2016

Comunicat de presă

Comunicat de presă privind întâlnirile oficialilor AEP cu alegătorii români din Italia

 

Italia a fost destinația aleasă de oficialii Autorității Electorale Permanente (AEP), alături de cei ai Ministerului Afacerilor Externe (MAE), la sfârșitul săptămânii trecute, pentru campania de informare a alegătorilor români din străinătate în legătură cu procedurile de vot la alegerile parlamentare din anul 2016.

În perioada 3–6 martie, o delegație condusă de președintele AEP, Ana Maria Pătru, s-a aflat în Italia, alături de  ministrul delegat pentru relațiile cu românii de pretutindeni, Dan Stoenescu, consilierul de stat Sandra Pralong, senatorul Viorel Badea, precum și deputații Mircea Lubanovici și Aurelian Mihai.

Seria întâlnirilor cu românii din Italia a fost inaugurată în data de 3 martie, la Bologna, unde reprezentanții instituțiilor din România au răspuns întrebărilor conaționalilor, încurajându-i să se implice în alegeri, atât ca votanți, cât și în calitate de experți electorali sau operatori de calculator ai secțiilor de votare.

Următorul moment important al deplasării delegației AEP l-a constituit întâlnirea organizată în data de 4 martie la Academia di Romania, cu ambasadorul României la Roma, Dana Constantinescu și consulii generali ai României la Bologna, Trieste și Torino. Președintele AEP a discutat cu diplomații români despre rolul și atribuțiile lor în organizarea și desfășurarea alegerilor parlamentare și i-a asigurat de colaborare deplină din partea Autorității în vederea atingerii obiectivului comun al unor alegeri transparente și corecte în diaspora.

Tot la Roma, oficialii români au avut ocazia să discute cu reprezentanții clerului de origine română din Italia, care și-au manifestat disponibilitatea de a facilita diseminarea informațiilor din domeniul electoral, furnizate de AEP, către enoriașii români.

”Ne bazăm pe rolul dumneavoastră în cadrul comunităților de români pentru a distribui unui număr cât mai mare de români informațiile de care au nevoie pentru a-și putea exercita dreptul de vot, în condițiile modificărilor legislației electorale privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților”, le-a transmis Ana Maria Pătru reprezentanților clerului de origine română.

În capitala Italiei a avut loc și întâlnirea delegației AEP cu peste 150 de concetățeni  din peninsulă: lideri ai comunităților de români, reprezentanți ai clerului, ai presei românești din Italia sau simpli cetățeni.

Ultima zi a turneului de informare întreprins de demnitarii români în Italia, respectiv ziua de duminică, 6 martie 2016, a coincis cu ”Sărbătoarea românilor”, la care au participat peste opt mii de români, în cadrul mai multor festivități tradiționale, dintre care una dedicată mărțișorului. Tinerii din delegația AEP au împărțit mii de pliante și broșuri realizate de AEP pentru informarea alegătorilor români din afara țării, iar președintele AEP a reiterat importanța exercitării de către cetățenii români din diaspora a dreptului de vot, subliniind disponibilitatea autorităților de resort de a face toate demersurile pentru a asigura transparența și corectitudinea derulării proceselor electorale.

Delegația AEP și-a încheiat deplasarea cu o vizită la Biserica Penticostală Betania, din Fonte Nuova, prilej cu care a discutat cu membri ai acestei comunități religioase de români despre votul de la alegerile parlamentare și despre posibilitatea de a se implica în alegeri ca experți electorali sau operatori de calculator ai secțiilor de votare.

IMG_1567_1

IMG_1380_1

Direcția comunicare și relații externe

7 martie 2016