Comunicat de presă

Comunicat de presă privind subvențiile acordate partidelor politice în luna noiembrie 2017

 

TOTAL SUBVENȚIE NOIEMBRIE 2017

 

Total subvenţie de la bugetul de stat pentru fiecare partid politic

Nr. Crt.  

 

 

 

 

Partidul politic

 

Valoare subvenţie rezultată în urma aplicării algoritmului de calcul prevăzut la art. 24 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2016

                  (lei )

 

Valoare  subvenţie virată de AEP în contul fiecărui partid politic, în prima decadă a lunii noiembrie 2017 (lei)
1 Partidul Social Democrat 1.782.245,95 1.782.245,95
2 Partidul Național Liberal 874.654,57 874.654,57
3 Uniunea Salvați România 250.870,30 250.870,30
4 Partidul Alianța Liberalilor și Democraților 208.356,55 208.356,55
5 Partidul Mișcarea Populară 137.968,52 137.968,52
6 Uniunea Națională pentru Progresul României* 4.148,40  
      TOTAL 3.258.244,29 3.254.095,89

 

 

*Acordarea subvenţiei lunare de la bugetul de stat Uniunii Naționale pentru Progresul României, determinată potrivit algoritmului de repartizare a subvenţiei prevăzut în Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2016, coroborate cu prevederile art. 38 alin. (1) din Legea partidelor politice nr. 14/2003, republicată, s-a suspendat prin Decizia Preşedintelui AEP nr. 32 din 31.03.2016 şi va fi păstrată în sumă de mandat potrivit prevederilor art. 24 alin. (5) din Legea nr. 334/2006, republicată.

 

Direcția comunicare și relații externe

16.11.2017

 

COMUNICAT DE PRESĂ

COMUNICAT DE PRESĂ privind numărul total de alegători înscriși în Registrul electoral la data de 13 noiembrie 2017

 

 privind numărul total de alegători înscriși în Registrul electoral  la data de 13 noiembrie 2017

 

Autoritatea Electorală Permanentă informeaza că numărul total de cetățeni cu drept de vot înscriși în Registrul electoral la data de 13 noiembrie 2017 este de 18.904.882.

Precizăm că actualizarea numărului de alegători se realizează ca urmare a operațiunilor curente efectuate de primari în Registrul electoral aferent unităților administrativ-teritoriale conduse de aceștia și a importului de date de la Direcția Generală de Pașapoarte.

Menționăm că, din totalul de alegători români care figurează în Registrul electoral, un număr de 18.271.129 au domiciliul sau reședința în țară, iar 633.753 au domiciliul în străinătate și sunt posesori de pașaport CRDS.

Potrivit Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările și completările ulterioare, Registrul electoral este un sistem informatic naţional de înregistrare şi actualizare a datelor de identificare a cetăţenilor români cu drept de vot şi a informaţiilor privind arondarea acestora la secţiile de votare.

Registrul electoral este structurat pe judeţe, municipii, oraşe, comune, pentru cetăţenii români cu domiciliul sau reședinţa în ţară.

Persoanele autorizate să efectueze operaţiuni în Registrul electoral cuprinzând cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în ţară sunt primarii sau persoanele desemnate de către primari, prin dispoziţie, conform legii.

Anexa nr. 1 cuprinde numărul total de alegători cu domiciliul sau reședința în țară, valabil la data de 13 noiembrie 2017, pe categorii de vârstă și în funcție de mediu (urban/rural).

Anexa nr. 2 cuprinde numărul total de alegători cu domiciliul sau reședința în țară, valabil la data de 13 noiembrie 2017, aferent fiecărei localități.

Anexa nr. 3 cuprinde numărul de alegători români cu domiciliul în străinătate, posesori de pașaport CRDS, structurat pe țări.

Direcția comunicare și relații externe

13.11.2017

 

 

 

 

Comunicat de presă

Comunicat de presă privind programarea tragerii la sorți computerizate pentru desemnarea președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare și a locțiitorilor acestora la alegerile parțiale din data de 5 noiembrie 2017

 

 

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) anunță că la data de 31 octombrie 2017 va avea loc tragerea la sorți computerizată prin care instituția noastră va desemna președinții birourilor electorale ale secțiilor de votare constituite pentru alegerile parțiale care vor avea loc pe 5 noiembrie 2017 și locțiitorii acestora.

Potrivit legislației electorale în vigoare, președintele biroului electoral al secției de votare și locțiitorul acestuia sunt desemnați de către Autoritatea Electorală Permanentă, în ședință publică, anunțată cu cel puțin 24 de ore înainte, prin tragere la sorți computerizată, organizată la nivel județean sau al municipiului București, cel mai târziu cu 5 zile înaintea datei alegerilor, pe funcții, dintre persoanele înscrise în Corpul experților electorali, cu domiciliul sau reședința în județul respectiv, pe baza criteriului apropierii domiciliului sau reședinței de sediul secției de votare, precum şi pe baza criteriului studiilor absolvite.

Precizăm că tragerea la sorți computerizată va avea loc în prezența președinților birourilor electorale de circumscripție, iar rezultatele acesteia vor fi aduse la cunoștință publică prin afișare pe site-ul Autorității Electorale Permanente, respectiv la sediile birourilor electorale de circumscripție și pe site-urile acestora.

În Anexă se regăsește programarea ședințelor publice pentru tragerea la sorți a președinților birourilor electorale și a locțiitorilor acestora.

 

Direcția comunicare și relații externe

30.10.2017

Comunicat de presă

Comunicat de presă privind implicarea AEP ca membru fondator în cadrul Asociației Internaționale a Femeilor din Managementul Electoral (WEM – International)

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a acceptat invitația Comisiei Electorale Centrale (CEC) din Republica Moldova de a deveni membru fondator al Asociației Internaționale a Femeilor din Managementul Electoral (WEM – International), a cărei festivitate de lansare a avut loc în data de 17 octombrie 2017 la Chișinău.

Prezent la ceremonie, președintele Autorității Electorale Permanente, Daniel Barbu, a declarat că susține implicarea Autorității ca membru fondator al acestei organizații care promovează egalitatea de gen, considerând că un astfel de proiect este nu doar oportun, ci și esențial pentru propagarea și consolidarea practicilor democratice la nivel mondial.

 

            În cadrul evenimentului de lansare a WEM – International, au fost prezentate proiectul asociației, statistici ale statelor participante privind egalitatea de gen la nivel național și european și a fost realizat un schimb de opinii și bune practici pe această temă.

 

            Precizăm că demersurile pentru înființarea Asociației Internaționale a Femeilor din Managementul Electoral au demarat în iunie 2016, pe baza unui proiect inițiat de CEC din  Republica Moldova și Centrul de Instruire Continuă în Domeniul Electoral de pe lângă Comisia Electorală Centrală (CICDE), având susținerea Programului ONU „Femeile în politică” și a Programului Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) „Îmbunătățirea calității democrației prin suport parlamentar și electoral”, cu sprijinul  financiar al guvernelor Suediei și Norvegiei.

 

            Asociația urmărește să mobilizeze organismele de management electoral din țările membre pentru implementarea angajamentelor reale în domeniul egalității de gen și promovarea șanselor egale a ambelor genuri de accedere la toate nivelurile de luare a deciziilor în viața politică, economică și publică.

            Obiectivele WEM – International sunt:

 

  • Să realizeze legătura între organismele electorale interesate în promovarea egalității de gen;
  • Să ofere o bază de date privind egalitatea de gen în cadrul organismelor electorale și al proceselor electorale;
  • Să faciliteze schimbul de bune practici și schimbul de informații privind egalitatea de gen în cadrul organismelor electorale și al proceselor electorale;
  • să acorde o recunoaștere deosebită organismelor electorale care reprezintă un model de bune practici în promovarea femeilor la toate nivelurile decizionale ale managementului electoral.

Direcția comunicare și relații externe

18.10.2017

Comunicat de presă

Comunicat de presă privind apelul AEP către societatea civilă de a participa la realizarea unei monografii a alegerilor pentru primul Parlament al României Mari

 Autoritatea Electorală Permanentă invită societatea civilă să se implice în realizarea unei monografii a alegerilor din anul 1919 pentru primul Parlament al României Mari, AEP propunându-și să marcheze Centenarul Marii Uniri printr-un demers colectiv de reconstituire a unui moment de referință pentru istoria democrației noastre.

Pentru a reda imaginea completă a configurației primului legislativ ales după înfăptuirea Marii Uniri este nevoie, pe lângă referințe istorice specifice, și de date referitoare la fiecare deputat și senator. În acest sens, este utilă orice informație validă care poate completa fișa biografică a fiecărui parlamentar (fotografii, nume și prenume, studii, carieră profesională și politică, stare civilă, ideologie, surse bibliografice etc). Multe astfel de informații pot fi găsite în presa vremii, locală și centrală, în arhivele publice locale, în arhivele personale sau în memoria urmașilor.

Accesul personalului AEP la aceste surse fiind limitat, invităm pe toți cei care dețin informații despre oricare dintre parlamentarii aleși în anul 1919 să le transmită Autorității Electorale Permanente la adresa de e-mail centenar.alegeri@roaep.ro

Menționăm că aportul cetățenilor la realizarea acestei monografii în format print și electronic va fi recompensat cu menționarea numelor acestora în caseta colectivului redacțional și în publicarea lor pe pagina oficială de Internet a AEP.

Precizăm că lista deputaților și senatorilor din primul Parlament al României Mari este publicată pe site-ul www.roaep.ro la rubrica „Centenar alegeri” și poate fi consultată accesând linkul http://www.roaep.ro/prezentare/centenar-alegeri/

Direcția comunicare și relații externe 

Comunicat de presă

Comunicat de presă privind termenul-limită de înscriere a mandatarilor financiari ai competitorilor electorali care participă la alegerile locale parțiale din data de 5 noiembrie 2017

 

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) reamintește competitorilor electorali care participă la alegerile locale parțiale din data de 5 noiembrie 2017 că termenul-limită de înregistrare a mandatarilor financiari este 22 octombrie 2017.

Menționăm că vineri, 20 octombrie 2017, programul nostru de lucru cu publicul este între orele 8:30 și 14:30. În cursul acestei zile, după ora 14:30, precum și în zilele de sâmbătă și duminică (21 și 22 octombrie 2017), puteți transmite solicitările pe adresa de e-mail finantare.partide@roaep.ro și puteți solicita informații la numărul de telefon 0751291332.

Pentru solicitările de înregistrare a mandatarilor financiari transmise în data de 20 octombrie 2017 după ora 14:30, respectiv în intervalul 21 – 22 octombrie 2017, codul unic de identificare al partidului politic sau al candidatului independent se va comunica luni, 23 octombrie 2017, începând cu ora 8:30.

AEP atrage atenția solicitanților că documentele depuse trebuie să respecte prevederile legale, pentru a evita situația refuzului atribuirii codului unic de înregistrare. Autoritatea stă la dispoziția solicitanților cu toate îndrumările necesare în acest sens.

Potrivit art. 34 alin. (12) al Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, înregistrarea mandatarului financiar se realizează în intervalul dintre momentul aducerii la cunoştinţă publică a datei alegerilor şi începerea campaniei electorale, făcându-se publică în presă sau pe pagina de Internet a partidului.

Conform alin. (13) al aceluiași articol, la data înregistrării oficiale, mandatarul financiar primeşte de la Autoritatea Electorală Permanentă un cod unic de identificare al partidului politic sau al candidatului independent, care va fi imprimat pe toate materialele de propagandă electorală aparţinând partidului politic sau candidatului independent pe care îl reprezintă.

Precizăm că, potrivit art. 34 alin. (1) din legea menționată, evidenţa contribuţiilor şi a cheltuielilor pentru campania electorală aparţinând partidelor politice şi candidaţilor independenţi este organizată exclusiv de către mandatari financiari.

 

Direcția comunicare și relații externe

12.10.2017

Comunicat de presă

Comunicat de presă privind numărul total de cetățeni români cu drept de vot cu domiciliul în localitățile în care se vor organiza alegeri locale parțiale la data de 5 noiembrie 2017, inclusiv cei care vor împlini 18 ani până în ziua alegerilor

 

Autoritatea Electorală Permanentă informează că în localitățile în care se vor organiza alegeri locale parțiale în data de 5 noiembrie 2017 sunt înscriși în Registrul electoral un număr de 93.611 cetățeni români cu drept de vot, inclusiv cei care vor împlini 18 ani până în ziua alegerilor.

Potrivit art. 3 alin. (1) din Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, pentru modificarea Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, „au dreptul de a alege cetăţenii români care au împlinit vârsta de 18 ani, inclusiv cei care împlinesc această vârstă în ziua alegerilor”.

Reamintim că, în conformitate cu art. 5 alin. (1) al aceluiași act normativ, „cetăţenii Uniunii Europene care au domiciliul sau reşedinţa în România au dreptul de a alege şi de a fi aleşi în aceleaşi condiţii ca şi cetăţenii români, cu îndeplinirea prevederilor legi”.

Precizăm că în evidențele Inspectoratului General pentru Imigrări figurează un număr de 237 de cetățeni ai Uniunii Europene cu drept de vot și cu domiciliul sau reședința în localitățile în care se vor organiza alegeri locale parțiale la data de 5 noiembrie 2017.

Anexa nr. 1 cuprinde numărul total al cetățenilor români cu drept de vot care au domiciliul în localitățile în care se vor organiza alegeri locale parțiale la data de 05.11.2017,  inclusiv cei care vor împlini 18 ani până în ziua alegerilor;

Anexa nr. 2 cuprinde numărul total de cetățeni ai Uniunii Europene cu drept de vot care se află în evidențele Inspectoratului General pentru Imigrări și au domiciliul sau reședința în localitățile în care se vor organiza alegeri locale parțiale la data de 05.11. 2017.

 

Direcția comunicare și relații externe

12.10.2017

Comunicat de presă

Comunicat de presă privind subvențiile acordate partidelor politice în luna octombrie 2017

 

TOTAL SUBVENȚIE OCTOMBRIE 2017

 

Total subvenţie de la bugetul de stat pentru fiecare partid politic

Nr. Crt.  

 

 

 

 

Partidul politic

 

Valoare subvenţie rezultată în urma aplicării algoritmului de calcul prevăzut la art. 24 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2016

                  (lei )

 

Valoare  subvenţie virată de AEP în contul fiecărui partid politic, în prima decadă a lunii octombrie 2017 (lei)
1 Partidul Social Democrat 1.782.245,95 1.782.245,95
2 Partidul Național Liberal 874.654,57 874.654,57
3 Uniunea Salvați România 250.870,30 250.870,30
4 Partidul Alianța Liberalilor și Democraților 208.356,55 208.356,55
5 Partidul Mișcarea Populară 137.968,52 137.968,52
6 Uniunea Națională pentru Progresul României* 4.148,40  
      TOTAL 3.258.244,29 3.254.095,89

 

 

*Acordarea subvenţiei lunare de la bugetul de stat Uniunii Naționale pentru Progresul României, determinată potrivit algoritmului de repartizare a subvenţiei prevăzut în Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2016, coroborate cu prevederile art. 38 alin. (1) din Legea partidelor politice nr. 14/2003, republicată, s-a suspendat prin Decizia Preşedintelui AEP nr. 32 din 31.03.2016 şi va fi păstrată în sumă de mandat potrivit prevederilor art. 24 alin. (5) din Legea nr. 334/2006, republicată.

 

Direcția comunicare și relații externe

11.10.2017

 

Comunicat de presă

Comunicat de presă Referitor la adoptarea de către Guvernul României a hotărârilor privind organizarea și desfășurarea alegerilor locale parțiale din data de 5 noiembrie 2017

 

Referitor la  adoptarea de către Guvernul României a hotărârilor privind organizarea și desfășurarea alegerilor locale parțiale din data de 5 noiembrie 2017

 

 

Guvernul României a adoptat o serie de acte normative privind organizarea și desfășurarea alegerilor locale parțiale din data de 5 noiembrie 2017, respectiv:

  1. Hotărârea privind stabilirea datei alegerilor locale parțiale pentru primari și un consiliu local în unele circumscripții electorale;
  2. Hotărârea pentru aprobarea calendarului acțiunilor din cuprinsul perioadei electorale a alegerilor locale parțiale din data de 5 noiembrie 2017;
  3. Hotărârea privind stabilirea măsurilor tehnice necesare bunei organizări și desfășurări a alegerilor locale parțiale din data de 5 noiembrie 2017;
  4. Hotărârea privind stabilirea cheltuielilor necesare pregătirii și desfășurării în bune condiții a alegerilor locale parțiale din data de 5 noiembrie 2017.

Precizăm că, potrivit dispozițiilor art. 126 alin. (1) din Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, pentru modificarea Legii administrației publice locale nr. 215/2001, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, concomitent cu data alegerilor, Guvernul stabilește, prin hotărâre, la propunerea Ministerului Afacerilor Interne şi a Autorităţii Electorale Permanente, calendarul acțiunilor din cuprinsul perioadei electorale, cheltuielile necesare pregătirii şi desfășurării în bune condiții a alegerilor locale şi măsurile tehnice necesare bunei organizări şi desfășurări a alegerilor locale.

 

Direcția comunicare și relații externe

02.10.2017