Comunicat de presă privind demararea procedurilor de înregistrare pe portalul www.votstrainatate.ro a alegătorilor români din afara țării în vederea exercitării dreptului de vot la alegerile parlamentare din anul 2020

Comunicat de presă privind demararea procedurilor de înregistrare pe portalul www.votstrainatate.ro a alegătorilor români din afara țării în vederea exercitării dreptului de vot la alegerile parlamentare din anul 2020

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) aduce la cunoștința opiniei publice faptul că, începând cu data de 1 aprilie 2020, ora 00:01, cetățenii români cu drept de vot din străinătate care vor să își exercite dreptul de vot la alegerile parlamentare din acest an prin corespondență sau la o secție de votare mai aproape de casă, se pot înscrie online pe portalul www.votstrainatate.ro cu una dintre acese opțiuni.

Potrivit prevederilor art. 4 alin. (1) din Legea nr. 288/2015 privind votul prin corespondenţă, precum şi modificarea şi completarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, alegătorul cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate, care doreşte să îşi exercite dreptul de vot prin corespondenţă la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor sau pentru Preşedintele României, trebuie să se înregistreze ca alegător prin corespondenţă. Înregistrarea se realizează prin înscrierea într-un formular on-line, aflat pe site-ul gestionat de Autoritatea Electorală Permanentă, a numelui, prenumelui, codului numeric personal, a adresei de domiciliu sau reşedinţă şi a adresei de e-mail, precum şi a opţiunii de transmitere în ţară sau la reprezentanţa diplomatică a votului exprimat prin corespondenţă, la care alegătorul anexează copia scanată sau fotografia actului de identitate şi a documentului care dovedeşte dreptul de şedere, eliberat de autorităţile străine.

Înscrierea alegătorilor români cu opțiunea vot la secția de votare este reglementată de art. 42 alin. (2) din Legea nr. 208 din 20 iulie 2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările și completările ulterioare:

Începând cu data de 1 aprilie a anului în care au loc alegeri parlamentare la termen și până la data expirării a cel mult 15 zile de la data începerii perioadei electorale, alegătorul, care dorește să voteze în străinătate la alegerile parlamentare, se poate înregistra în Registrul electoral ca alegător în străinătate, prin intermediul unui formular on-line, aflat pe site-ul Autorității Electorale Permanente, în care va înscrie numele, prenumele, codul numeric personal, localitatea și statul unde optează să voteze, la care anexează copia scanată sau fotografia actului de identitate. (3) Fiecare alegător înscris în Registrul electoral cu domiciliul sau reședința în străinătate este arondat unei singure secții de votare.

Precizăm că, potrivit legislației în vigoare, termenul de înregistrare ca alegător prin corespondenţă sau la o secție de votare începe la data de 1 aprilie a anului în care au loc alegerile şi se termină la data expirării a 15 zile de la data începerii perioadei electorale.

Direcția comunicare

30.03.2020

Comunicat de presă privind decizia președintelui AEP de a permite accesul autorităților publice locale în baza de date din Registrul electoral

Comunicat de presă privind decizia președintelui AEP de a permite accesul autorităților publice locale în baza de date din Registrul electoral

 

 

În urma discuțiilor dintre președintele Autorității Electorale Permanente (AEP), Constantin-Florin Mitulețu-Buică și ministrul afacerilor interne, Ion-Marcel Vela, pe tema punerii în aplicare a prevederilor Decretului Președintelui României nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență și a Ordonanței militare nr. 2/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID – 19 și având în vedere solicitările transmise AEP astăzi, 23 martie 2020, de către autoritățile publice locale,  președintele AEP a decis să le permită acestora accesul în bazele de date din Registrul electoral.

Ca urmare a acestei hotărâri, primarii pot utiliza datele și informațiile conținute în Registrul electoral, la care au acces potrivit legii, pentru a identifica și a ține evidența persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, conform art. 8 alin. (1) din Ordonanța militară nr. 2/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19.

Reamintim că Registrul electoral este un sistem informatic național de înregistrare și actualizare a datelor de identificare a cetățenilor români cu drept de vot și a informațiilor privind arondarea acestora la secțiile de votare. Registrul electoral este structurat pe județe, municipii, orașe, comune, pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în țară. Persoanele autorizate să efectueze operațiuni în Registrul electoral cuprinzând cetățenii români cu domiciliul sau reședința în țară sunt primarii sau persoanele desemnate de către primari, prin dispoziție, conform legii.

Direcția comunicare

23.03.2020

 

Comunicat de presă privind subvențiile acordate partidelor politice în luna martie 2020

Comunicat de presă privind subvențiile acordate partidelor politice în luna martie 2020

 

 

 

TOTAL SUBVENȚIE MARTIE 2020

Total subvenţie de la bugetul de stat pentru fiecare partid politic

Nr. Crt.  

 

 

 

 

Partidul politic

 

Valoare subvenţie rezultată în urma aplicării algoritmului de calcul prevăzut la art. 24 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2016

                  (lei )

 

Valoare  subvenţie virată de AEP în contul fiecărui partid politic, în prima decadă a lunii martie 2020 (lei)
1 Partidul Social Democrat 7.104.247,14 7.104.247,14
2 Partidul Național Liberal 3.943.235,50 3.943.235,50
3 Uniunea Salvați România 1.052.831,91 1.052.831,91
4 Partidul Alianța Liberalilor și  Democraților 861.873,20 861.873,20
 5 Partidul Mișcarea Populară 473.774,36 473.774,36
6 Uniunea Națională pentru Progresul României* 21.607,92  
7 Partidul PRO România 658.019,94 658.019,94
8 Partidul Forța Națională 105.283,19 105.283,19
      TOTAL 14.220.873,16 14.199.265,24

 

*Acordarea subvenţiei lunare de la bugetul de stat Uniunii Naționale pentru Progresul României, determinată potrivit algoritmului de repartizare a subvenţiei prevăzut în Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2016, coroborate cu prevederile art. 38 alin. (1) din Legea partidelor politice nr. 14/2003, republicată, s-a suspendat prin Decizia Preşedintelui AEP nr. 32 din 31.03.2016 şi va fi păstrată în sumă de mandat potrivit prevederilor art. 24 alin. (5) din Legea nr. 334/2006, republicată.

 

Direcția comunicare

11.03.2020

Comunicat de presă privind elaborarea proiectului de hotărâre a AEP pentru aprobarea modelelor buletinelor de vot care sunt folosite la alegerile locale

Comunicat de presă privind elaborarea proiectului de hotărâre a AEP pentru aprobarea modelelor buletinelor de vot care sunt folosite la alegerile locale

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că a elaborat și lansat în dezbatere publică proiectul de hotărâre a AEP pentru aprobarea modelelor buletinelor de vot care sunt folosite la alegerile locale.

Prin proiectul de act normativ se propune aprobarea modelului buletinului de vot utilizat la alegerea consiliilor locale, modelului buletinului de vot utilizat la alegerea primarilor și a primarului general al municipiului București, modelului buletinului de vot utilizat la alegerea consiliilor județene și a consiliului general al municipiului București și a modelului buletinului de vot utilizat la alegerea președinților consiliilor județene.

Totodată, se stabilesc și diferite caracteristici ale modelelor buletinelor de vot menționate mai sus.

Proiectul de act normativ a fost publicat pe site-ul www.roaep.ro la data de 06.03.2020 și poate fi consultat la secțiunea Legislaţie electorală – Transparență decizională.

Observaţiile şi propunerile privind proiectul de act normativ pot fi transmise la adresa de e-mail:departamentul.legislativ@roaep.ro până la data de 17.03.2020.

Direcția comunicare

09.03.2020

Comunicat de presă privind obligația partidelor politice de a depune la AEP rapoartele de venituri și cheltuieli, situațiile financiare anuale și rapoartele de audit statutar

Comunicat de presă privind obligația partidelor politice de a depune la AEP rapoartele de venituri și cheltuieli, situațiile financiare anuale și rapoartele de audit statutar

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că astăzi, 6 martie 2020, a transmis notificări celor 165 de partide politice înregistrate în Registrul fiscal deținut de AEP privind obligația acestora de a transmite Autorității următoarele rapoarte și situații financiare prevăzute de lege:

  • Raportul detaliat al veniturilor și cheltuielilor realizate în anul precedent, conform art. 49 alin. (1) din Legea nr. 334/2006, până la data de 30 aprilie 2019;
  • Situațiile financiare anuale, conform art. 49 alin. (3) din Legea nr. 334/2006, în cel mult 15 zile de la înregistrarea la organul fiscal competent;
  • Toate raportările obligatorii a fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform art. 51 alin. (2) din Legea nr. 334/2006.
  • O copie a raportului de audit statutar efectuat asupra situațiilor financiare anuale, în termen de 60 de zile de la data efectuării auditului, conform art. 45 alin. (2) din Legea 334/2006, în cazul partidelor politice care primesc subvenții de la bugetul de stat.

Notificările au fost redactate și înaintate de Direcția prevenție, îndrumare și monitorizare din cadrul Departamentului de control al finanţării partidelor politice şi a campaniilor electorale, care a fost înființată prin Hotărârea Birourilor permanente ale Camerei Deputaților și Senatului nr. 2/2019 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Autorității Electorale Permanente, în vederea prevenirii și monitorizării neregulilor în finanțarea partidelor politice, a campaniilor electorale și a campaniilor pentru referendum și pentru eficientizarea activității Departamentului de control al finanţării partidelor politice şi a campaniilor electorale.   Precizăm că lista partidelor politice înregistrate în Registrul fiscal deținut de Autoritatea Electorală Permanentă, conform art. 60 alin. (1) din Legea 334/2006 republicată, cu modificările și completările ulterioare și la Tribunalul Municipiului București până la data de 31 decembrie 2019, poate fi consultată accesând https://finantarepartide.ro/wp-content/uploads/2020/03/Lista-partidelor-politice-pana-la-31-dec-2019.pdf

De asemenea, pe site-ul www.finantarepartide.ro au fost publicate și cele 165 de notificări transmise partidelor politice, acestea putând fi vizualizate accesând următorul link: https://finantarepartide.ro/wpcontent/uploads/2020/03/Adrese_transmise_martie_2020.pdf

Direcția comunicare

06.03.2020

Comunicat de presă privind numărul total de alegători înscriși în Registrul electoral la data de 29 februarie 2020

Comunicat de presă privind numărul total de alegători înscriși în Registrul electoral la data de 29 februarie 2020

 

 

Numărul total de cetățeni cu drept de vot înscriși în Registrul electoral la data de 29 februarie 2020 este de 18.977.790, cu 5.377 mai puțini față de ultima informare publică realizată de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) pe această temă, potrivit căreia, la data de 31 ianuarie 2020 figurau în Registrul electoral 18.983.127 de alegători români.

Diferențele apar ca urmare a operațiunilor curente efectuate de primari în Registrul electoral aferent unităților administrativ-teritoriale conduse de aceștia.

Precizăm că, în perioada 01.02.2020 – 29.02.2020, la nivelul primăriilor au fost operate în Registrul electoral următoarele radieri:

  • 21.802 persoane au fost radiate ca urmare a decesului, conform prevederilor art. 37 din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente, cu modificările și completările ulterioare;
  • 179 de persoane au fost radiate ca urmare a încadrării în prevederile art. 39 din aceeași lege, referitor la radierea din Registrul electoral a alegătorilor cărora li s-a interzis exercitarea dreptului de a alege sau au fost puși sub interdicție.

Un număr de 126 de persoane au redobândit drepturile electorale ca urmare a expirării perioadei de radiere.

Numărul de alegători care au împlinit 18 ani în aceeași perioadă este de 16.518, aceștia fiind înscriși în Registrul electoral din oficiu, de către Autoritatea Electorală Permanentă, pe baza comunicării Direcției pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date.

Menționăm că, din totalul de alegători români care figurează în Registrul electoral, un număr de 18.260.305 au domiciliul sau reședința în țară, iar 717.485 au domiciliul în străinătate și sunt posesori de pașaport CRDS.

Potrivit Legii nr. 208/2015, Registrul electoral este un sistem informatic național de înregistrare și actualizare a datelor de identificare a cetățenilor români cu drept de vot și a informațiilor privind arondarea acestora la secțiile de votare. Registrul electoral este structurat pe județe, municipii, orașe, comune, pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în țară. Persoanele autorizate să efectueze operațiuni în Registrul electoral cuprinzând cetățenii români cu domiciliul sau reședința în țară sunt primarii sau persoanele desemnate de către primari, prin dispoziție, conform legii.

Anexa nr. 1 cuprinde numărul total de alegători cu domiciliul sau reședința în țară, valabil la data de 29 februarie 2020, pe categorii de vârstă și în funcție de mediu (urban/rural).

Anexa nr. 2 cuprinde numărul total de alegători cu domiciliul sau reședința în țară, valabil la data de 29 februarie 2020, aferent fiecărei localități.

Anexa nr. 3 cuprinde numărul de alegători români cu domiciliul în străinătate, posesori de pașaport CRDS, structurat pe țări.

Direcția comunicare

04.03.2020

 

Comunicat de presă privind încheierea Proiectului ARGUS – integritate, etică, transparență, anticorupție în finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale

Comunicat de presă privind încheierea Proiectului ARGUS – integritate, etică, transparență, anticorupție în finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a organizat astăzi, 4 martie 2020, conferința de încheiere a Proiectului ARGUS Integritate, etică, transparență, anticorupție în finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale, demarat la 1 noiembrie 2018 și finalizat cu atingerea tuturor obiectivelor propuse.

Proiectul a avut drept scop creșterea transparenței, eticii și integrității în cadrul Autorității Electorale Permanente, contribuind la implementarea obiectivului 3.5 din cadrul Strategiei Naționale Anticorupție 2016-2020.

Ȋn cuvântul de deschidere, preşedintele AEP, Constantin-Florin Mitulețu-Buică, a declarat că  AEP a demonstrat, prin intermediul acestui proiect capacitatea de a atrage fonduri UE și nu în orice domeniu, ci mai ales în zona de integritate și anticorupție. Oficialul AEP a afirmat ca există premisele implemetării şi a altor proiecte europene și a mulțumit echipei AEP şi experților externi pentru efortul comun depus în realizarea cu succes a Proiectului ARGUS.

Obiective specifice ale acestui proiect au fost următoarele:

  • îmbunătățirea capacității administrative a AEP prin transparență, vizând prevenirea vulnerabilităților și a riscurilor de corupție în finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale;
  • creșterea capacității AEP de asigurare a eticii și integrității la nivelul instituției promovând norme unitare şi proceduri actualizate în domeniul controlului și managementului riscurilor și vulnerabilităților instituționale
  • dezvoltarea competențelor necesare personalului din AEP în vederea identificării riscurilor și vulnerabilităților interne și a exercitării funcției de control cu respectarea standardelor legale de integritate.

În cadrul acestui Proiect a fost realizat Ghidul de bune practici în finanțarea partidelor politice, document elaborat de către experți externi cooptați de AEP pe criteriul experienței substanțiale în domeniul prevenirii și combaterii incidentelor de integritate. Această lucrare laborioasă prezintă standardele internaționale și ale Uniunii Europene aplicabile finanțării partidelor politice și a campaniilor electorale şi ilustrează exemple relevante de bune practici în domeniu.

Reamintim că AEP în calitate de beneficiar, a implementat Proiectul ARGUS – integritate, etică, transparență, anticorupție în finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale (Cod proiect: 118704), cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014 – 2020, Cod apel: POCA/130/2/2/ Creșterea transparenței, eticii și integrității în cadrul autorităților și instituțiilor publice.

 

Echipa de management a proiectului ARGUS

04.03.2020

 

Comunicat de presă privind situația fondurilor bugetare alocate și cheltuite la alegerile europarlamentare și la referendumul național din 26 mai 2019

Comunicat de presă privind situația fondurilor bugetare alocate și cheltuite la alegerile europarlamentare și la referendumul național din 26 mai 2019

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că a publicat pe site-ul propriu un raport privind situația fondurilor bugetare alocate și utilizate la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, precum și a celor aferente referendumului național din data de 26 mai 2019.

Raportul prezintă situația detaliată a fondurilor alocate și utilizate de către instituțiile implicate în procesele electorale, precum și detaliile referitoare la fondurile alocate, a celor utilizate și restituite, pe capitole bugetare, respectiv, cheltuieli de personal, cheltuieli cu bunuri și servicii și cele de capital, cu ocazia organizării și desfășurării celor două scrutine.

Documentul referitor la cheltuielile efectuate la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European și a referendumului național din 26 mai 2019 poate fi consultat pe site-ul www.roaep.ro, secțiunea Management electoral/ Bugete electorale/Transparența cheltuielilor, accesând următorul link: https://www.roaep.ro/management-electoral/wp-content/uploads/2020/03/raport-cheltuieli-2019.pdf.

Potrivit analizei realizate de AEP, pentru pregătirea, organizarea și desfășurarea celor două scrutine suma totală alocată a fost de 280.345.000 lei (59.103.367 euro), din care s-au cheltuit 223.523.000 lei (47.123.943 euro).

Pentru fiecare alegător care a votat la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European și a referendumului național din 26 mai 2019 costul a fost de 26,61 lei (5,61 euro).

Sumele neutilizate, reprezentând 56.822.000 lei (11.979.424 euro), au fost restituite în vederea reîntregirii Fondului de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului.

Direcția comunicare

03.03.2020

 Comunicat de presă privind lansarea „Ghidului de bune practici privind finanțarea partidelor politice”, organizată în cadrul proiectului ARGUS

 Comunicat de presă privind lansarea „Ghidului de bune practici privind finanțarea partidelor politice”, organizată în cadrul proiectului ARGUS

 

 Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a organizat astăzi, 25 februarie 2020, prin Proiectul ARGUS – integritate, etică, transparență, anticorupție în finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale, evenimentul de lansare a Ghidului de bune practici în finanțarea partidelor politice.

 Documentul, elaborat de către experți externi cooptați de AEP pe criteriul experienței substanțiale în domeniul prevenirii și combaterii incidentelor de integritate, prezintă standardele internaționale și ale Uniunii Europene aplicabile finanțării partidelor politice și a campaniilor electorale şi ilustrează exemple relevante de bune practici în domeniu.

 Ghidul de bune practici în finanțarea partidelor politice reprezintă un material de referință pentru actorii implicați în procesul de elaborare a actelor normative și administrative în domeniu, pentru persoanele cu atribuții de control specific, pentru mandatarii financiari și trezorierii formațiunilor politice și ai competitorilor electorali.

 La eveniment au participat reprezentanți ai partidelor politice parlamentare la nivel de mandatar financiar şi trezorier, președintele AEP și experți din cadrul instituției, precum şi specialiști din domeniul anticorupției.

 Ȋn cuvântul de deschidere, preşedintele AEP, Constantin-Florin Mitulețu-Buică, a reiterat importanța realizării de către specialiști a acestui ghid atât de util și necesar și a mulțumit tuturor părților implicate pentru efortul comun depus în acest sens. La finalul evenimentului, tuturor participanților le-au fost înmânate câteva exemplare ale ghidului. Ghidul în forma finală poate fi descărcat de pe site-ul AEP accesând următorul link: https://www.roaep.ro/prezentare/wp-content/uploads/2020/02/Ghid_de_bune_practici_%C3%AEn_finan%C8%9Barea_partidelor_politice.pdf

 Reamintim că AEP implementează, în calitate de beneficiar, Proiectul ARGUS – integritate, etică, transparență, anticorupție în finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale (Cod proiect: 118704), cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014 – 2020, Cod apel: POCA/130/2/2/ Creșterea transparenței, eticii și integrității în cadrul autorităților și instituțiilor publice.

 Proiectul are ca scop creșterea transparenței, eticii și integrității în cadrul Autorității Electorale Permanente, contribuind la implementarea obiectivului 3.5 din cadrul Strategiei Naționale Anticorupție 2016-2020, îmbunătățirea capacității administrative a AEP prin creșterea transparenței, prevenirea vulnerabilităților și a riscurilor de corupție în finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale, precum și creșterea capacității AEP de asigurare a eticii și integrității la nivelul instituției, promovând norme unitare şi proceduri actualizate în domeniul controlului specific, managementului riscurilor și vulnerabilităților instituționale.

 Echipa de management a proiectului ARGUS

 25.02.2020

Comunicat de presă privind premiile internaționale conferite Autorității Electorale Permanente de către Centrul Internațional pentru Studii Parlamentare

Comunicat de presă privind premiile internaționale conferite Autorității Electorale Permanente de către Centrul Internațional pentru Studii Parlamentare

 

   Autoritatea Electorală Permanentă (AEP)  s-a bucurat de o recunoaștere internațională fără precedent la Gala Premiilor Electorale Internaționale din acest an, conferite de Centrul Internațional pentru Studii Parlamentare (ICPS) pentru activitatea desfășurată în anul 2019, la care a obținut cinci distincții, după cum urmează:

   I. Marele premiu acordat celui mai bun organism electoral al anului 2019;

  II. Locul I la categoria Management electoral;

și alte trei premii speciale la următoarele categorii:

 III. Promovarea cooperării la nivel mondial în domeniul electoral;

 IV. Implicarea cetățenilor;

V. Ergonomie electorală.

    Ceremonia de decernare a premiilor a avut loc în data de 18 februarie 2020, la Durban, Africa de Sud, România fiind reprezentată de dl. Ovidiu – Alexandru OPROAICA, directorul general al Direcției generale sistemul informațional electoral național și de dl. Mircea PREOȚESCU, șeful Departamentului suport organizatoric electoral.

   Pentru marele premiu au concurat organisme electorale din alte 7 țări precum Canada, Austria, SUA, Mexic, Kenya, Pakistan și Africa de Sud, iar pentru locul I, România a concurat cu Canada și Kenya.

   Centrul Internațional pentru Studii Parlamentare (ICPS) este inițiatorul Galei Premiilor Electorale Internaționale, competiție prin intermediul căreia este recunoscută la nivel internațional activitatea organismelor de management electoral din întreaga lume.

   Președintele Autorității Electorale Permanente mulțumește personalului instituției, precum și partenerilor instituționali implicați în buna organizare și desfășurare a alegerilor prezidențiale: Serviciul de Telecomunicații Speciale, Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Afacerilor Externe, Poșta Română, Institutul Național de Statistică, Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică.

  „Consider că efortul comun al tuturor instituțiilor implicate în organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Președintele României din anul 2019 a contribuit decisiv la derularea cu succes a acestui scrutin”, a declarat Constantin-Florin MITULEȚU-BUICĂ. De asemenea, oficialul AEP mulțumește Parlamentului României, care, prin modificările aduse legislației electorale în luna iulie 2019, „a făcut posibil singurul proces electoral fără incidente din ultimii 30 de ani”.

Direcția comunicare

21.02.2020