Comunicat de presă

Comunicat de presă privind numărul cererilor de înscriere în Registrul electoral depuse de alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate, validate până la data de 12 septembrie 2016

privind numărul cererilor de înscriere în Registrul electoral depuse de alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate, validate până la data de 12 septembrie 2016

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) anunță că, până la data de 12 septembrie 2016, au fost validate 9.116 cereri de înscriere în Registrul electoral depuse de alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate.

Dintre acestea, 6.673 menționează opțiunea pentru votul prin corespondență, iar 2.443 pentru votul în secțiile de votare.

Menționăm că cererile de înscriere în Registrul electoral cu opțiunea pentru votul prin corespondență au fost depuse de cetățeni români cu domiciliul sau reședința în 2.209 localități din 44 de țări, iar cele cu opțiunea pentru votul în secțiile de votare au fost depuse de cetățeni români cu domiciliul sau reședința în 496 de localități din 33 de țări.

În Anexa nr. 1 găsiți situația pe țări și localități a cererilor de înscriere în Registrul electoral cu opțiunea pentru votul prin corespondență, așa cum au fost depuse și validate până la data de 12 septembrie 2016, ora 9:00, ora României.

În Anexa nr. 2 găsiți situația pe țări și localități a cererilor de înscriere în Registrul electoral cu opțiunea pentru votul în secțiile de votare, așa cum au fost depuse și validate până la data de 12 septembrie 2016, ora 9:00, ora României.

Precizăm că localitățile din străinătate unde a fost atins pragul minim de 100 de alegători înscriși în Registrul electoral necesar pentru organizarea unei noi secții de votare sunt Soroca, Căușeni și Carabetovca din Republica Moldova.

AEP face apel la cetățenii români din afara granițelor țării să se adreseze misiunilor diplomatice și oficiilor consulare în vederea depunerii documentelor necesare înscrierii în Registrul electoral cu opțiunea pentru votul prin corespondență sau la o secție de votare din apropierea locuinței. De asemenea, Autoritatea recomandă alegătorilor români din străinătate să se informeze la Ministerul Afacerilor Externe în legătură cu organizarea și desfășurarea alegerilor parlamentare în afara țării.

Potrivit Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaților, Ministerul Afacerilor Externe organizează alegerile parlamentare în străinătate.

Subliniem că AEP derulează, încă de anul trecut, o campanie susținută de informare a alegătorilor români din diaspora privind variantele și procedurile de vot la alegerile parlamentare din acest an, utilizând în acest scop toate canalele de comunicare: mediul online, întâlniri directe cu românii din peste 20 de localități din străinătate, distribuirea de materiale informative prin intermediul misiunilor diplomatice, al Info-chioșcurilor existente în cadrul comunităților românești și al aeroporturilor internaționale din România.

AEP informează constant cetățenii români din diaspora cu privire la înscrierea în Registrul electoral, condițiile de votare și locurile de desfășurare a votării în străinătate și de aceea va comunica săptămânal datele privind numărul de solicitări de înscriere în Registrul electoral depuse de către alegătorii români cu domiciliul sau reședința în afara țării.

 

 

Direcția comunicare și relații externe

12.09.2016

Comunicat de presă

Comunicat de presă privind publicarea în Monitorul Oficial al României a hotărârilor Guvernului referitoare la organizarea și desfășurarea alegerilor parlamentare din anul 2016

 

 

Cele patru hotărâri care reglementează alegerile pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2016, adoptate în ședința Guvernului din data de 31 august 2016, au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 691 din 6 septembrie. Este vorba de actele normative prin care sunt stabilite: data alegerilor, calendarul acțiunilor din cuprinsul perioadei electorale, măsurile tehnice necesare bunei organizări și desfășurări a acestora, precum și cheltuielile necesare pregătirii și desfășurării în bune condiții a acestui scrutin.

Conform Hotărârii Guvernului nr. 634/2016, alegerile parlamentare vor avea loc în data de 11 decembrie 2016.

Potrivit calendarului electoral stabilit prin Hotărârea Guvernului nr. 635/2016, campania electorală pentru acest scrutin se va desfășura în perioada 11 noiembrie – 10 decembrie.

În conformitate cu prevederile acestui act normativ, data de 14 septembrie 2016 este ultima zi în care alegătorii români cu domiciliul sau reședința în afara țării pot depune cererile pentru înscrierea în Registrul electoral cu mențiunea pentru votul prin corespondență sau pentru votul în secţia de votare.

Aceeași hotărâre a Guvernului prevede că listele electorale pentru votul prin corespondenţă vor fi întocmite și tipărite de AEP până cel mai târziu în data de 20 septembrie 2016, urmând ca acestea să fie puse la dispoziţia Companiei Naţionale „Poşta Română” – S.A. până pe data de 21 septembrie.

Potrivit actului normativ menționat, localităţile din străinătate în care trebuie să fie înfiinţate secţii de votare, precum şi numărul acestora vor fi comunicate Ministerului Afacerilor Externe (MAE) de către Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) până cel mai târziu în data de 11 octombrie 2016, iar până în data de 2 noiembrie AEP va stabili, cu avizul MAE, sediile secțiilor de votare din străinătate din afara misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, secţiilor consulare şi institutelor culturale.

O noutate pentru operatorii de calculator ai secțiilor de votare și pentru experții electorali o reprezintă majorarea indemnizației, de la 85 de lei, cât a fost la alegerile locale, la  150 de lei, măsură prevăzută de Hotărârea Guvernului nr. 637/2016.

Potrivit aceluiași act normativ, suma totală alocată de Guvern pentru buna organizare a alegerilor parlamentare este de 227,7 milioane lei, fondurile necesare fiind prevăzute, pe categorii de cheltuieli, în bugetele Ministerului Afacerilor Interne (MAI), MAE, AEP, Serviciului Român de Telecomunicații (STS), Institutului Național de Statistică (INS).

Prin Hotărârea Guvernului nr. 636/2016 privind măsurile tehnice necesare bunei organizări și desfășurări a alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților, sunt detaliate atribuțiile și sarcinile ce revin tuturor instituțiilor și entităților implicate în organizarea și desfășurarea scrutinului din data de 11 decembrie 2016.

Direcția comunicare și relații externe

07.09.2016

Comunicat de presă

Comunicat de presă privind numărul cererilor de înscriere în Registrul electoral depuse de alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate, validate până la data de 5 septembrie 2016

 

privind numărul cererilor de înscriere în Registrul electoral depuse de alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate, validate până la data de 5 septembrie 2016

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) anunță că, până la data de 5 septembrie 2016, au fost validate 8.364 de cereri de înscriere în Registrul electoral depuse de alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate.

Dintre acestea, 6.205 menționează opțiunea pentru votul prin corespondență, iar 2.159 pentru votul în secțiile de votare.

Menționăm că cererile de înscriere în Registrul electoral cu opțiunea pentru votul prin corespondență au fost depuse în 40 de țări, iar cele cu opțiunea pentru votul în secțiile de votare au fost depuse în 33 de țări.

În Anexa nr. 1 găsiți situația pe țări și localități a cererilor de înscriere în Registrul electoral cu opțiunea pentru votul prin corespondență, așa cum au fost depuse și validate până la data de 5 septembrie 2016, ora 9:00, ora României.

În Anexa nr. 2 găsiți situația pe țări și localități a cererilor de înscriere în Registrul electoral cu opțiunea pentru votul în secțiile de votare, așa cum au fost depuse și validate până la data de 5 septembrie 2016, ora 9:00, ora României.

Precizăm că localitățile din străinătate unde a fost atins pragul minim de 100 de alegători înscriși în Registrul electoral necesar pentru organizarea unei noi secții de votare sunt Soroca și Căușeni din Republica Moldova.

AEP face apel la cetățenii români din afara granițelor țării să se adreseze misiunilor diplomatice și oficiilor consulare în vederea depunerii documentelor necesare înscrierii în Registrul electoral cu opțiunea pentru votul prin corespondență sau la o secție de votare din apropierea locuinței. De asemenea, Autoritatea recomandă alegătorilor români din străinătate să se informeze la Ministerul Afacerilor Externe în legătură cu organizarea și desfășurarea alegerilor parlamentare în afara țării.

Potrivit Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaților, Ministerul Afacerilor Externe organizează alegerile parlamentare în străinătate.

Subliniem că AEP derulează, încă de anul trecut, o campanie susținută de informare a alegătorilor români din diaspora privind variantele și procedurile de vot la alegerile parlamentare din acest an, utilizând în acest scop toate canalele de comunicare: mediul online, întâlniri directe cu românii din peste 20 de localități din străinătate, distribuirea de materiale informative prin intermediul misiunilor diplomatice, al Info-chioșcurilor existente în cadrul comunităților românești și al aeroporturilor internaționale din România.

AEP informează constant cetățenii români din diaspora cu privire la înscrierea în Registrul electoral, condițiile de votare și locurile de desfășurare a votării în străinătate și de aceea va comunica săptămânal datele privind numărul de solicitări de înscriere în Registrul electoral depuse de către alegătorii români cu domiciliul sau reședința în afara țării.

 

 

Direcția comunicare și relații externe

05.09.2016

Comunicat de presă

Comunicat de presă privind numărul total de alegători înscriși în Registrul electoral la data de 5 septembrie 2016

 

privind numărul total de alegători înscriși în Registrul electoral la data de 5 septembrie 2016

 

Numărul total de cetățeni cu drept de vot înscriși în Registrul electoral la data de 5 septembrie 2016 este de 18.273.047, cu 4.325 mai puțini față de ultima informare publică realizată de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) pe această temă, în data de 4 august 2016, când erau înregistrați 18.277.372 de alegători.

Precizăm că diferențele apar ca urmare a operațiunilor curente efectuate de primari în Registrul electoral aferent unităților administrativ-teritoriale conduse de aceștia și a importului de date de la Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date.

Potrivit Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările și completările ulterioare, Registrul electoral este un sistem informatic naţional de înregistrare şi actualizare a datelor de identificare a cetăţenilor români cu drept de vot şi a informaţiilor privind arondarea acestora la secţiile de votare.

Registrul electoral este structurat pe judeţe, municipii, oraşe, comune, pentru cetăţenii români cu domiciliul sau reședinţa în ţară.

Persoanele autorizate să efectueze operaţiuni în Registrul electoral cuprinzând cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în ţară sunt primarii sau persoanele desemnate de către primari, prin dispoziţie, conform legii.

Anexa nr. 1 cuprinde numărul total de alegători valabil la data de 5 septembrie 2016, pe categorii de vârstă și în funcție de mediu (urban/rural).

Anexa nr. 2 cuprinde numărul total de alegători valabil la data de 5 septembrie 2016, aferent fiecărei localități.

 

 

Direcția comunicare și relații externe

05.09.2016

Comunicat de presă

Comunicat de presă referitor la elaborarea proiectului de hotărâre a Autorității Electorale Permanente privind modificarea și completarea Metodologiei de admitere în Corpul experţilor electorali, aprobată prin Hotărârea Autorităţii Electorale Permanente nr. 11/2015

 

AEP a elaborat și a lansat în dezbatere publică proiectul de Hotărâre a Autorității Electorale Permanente privind modificarea și completarea Metodologiei de admitere în Corpul experţilor electorali, aprobată prin Hotărârea Autorităţii Electorale Permanente nr. 11/2015.

Prin proiectul de hotărâre se propune ca decizia Autorităţii Electorale Permanente privind admiterea în Corpul experţilor electorali a persoanei care îndeplineşte condiţiile legale să fie adoptată astfel:

  1. pe baza avizului favorabil emis de către compartimentul de specialitate competent din cadrul Autorităţii Electorale Permanente;
  2. pe baza propunerilor privind persoanele care au promovat examenul, formulate de către compartimentul de specialitate competent din cadrul Autorităţii Electorale Permanente;
  3. pe baza propunerilor formulate de Ministerul Afacerilor Externe privind persoanele care vor face parte din corpul experților electorali din străinătate.

Persoanele propuse de Ministerul Afacerilor Externe vor întocmi câte o declaraţie  referitoare la îndeplinirea condițiilor legale, precum și luarea la cunoștință a atribuțiilor care le revin în calitate de președinte al biroului electoral al secției de votare din străinătate sau operator de calculator, în cazul în care vor fi desemnate.

Proiectul de hotărâre a fost publicat în data de 01.09.2016 pe site-ul www.roaep.ro, la secțiunea „Legislație electorală – În dezbatere publică” și poate fi consultat accesând linkul http://www.roaep.ro/legislatie/in-dezbatere-publica/ 

Observațiile și propunerile legate de acest proiect de hotărâre a Autorității Electorale Permanente pot fi transmise la adresa de e-mail office@roaep.ro, până la data de 07.09.2016.

 

Direcția comunicare și relații externe

02.09.2016

Comunicat de presă

Comunicat de presă privind elaborarea proiectului de Hotărâre a Autorității Electorale Permanente pentru modificarea și completarea Normelor metodologice privind funcționarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului ilegal, selecția și desemnarea operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare, aprobate prin Hotărârea Autorității Electorale Permanente nr. 9/2015

 

AEP a elaborat și a lansat în dezbatere publică proiectul de Hotărâre a Autorității Electorale Permanente pentru modificarea și completarea Normelor metodologice privind funcționarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului ilegal, selecția și desemnarea operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare, aprobate prin Hotărârea Autorității Electorale Permanente nr. 9/2015.

Prin proiectul de hotărâre menționat se propun, în principal, următoarele:

–    introducerea funcționalității SIMPV de a semnala cazurile în care, potrivit evidențelor şi a bazei de date cuprinzând alegătorii care au confirmat primirea documentelor necesare exercitării dreptului de vot prin corespondență, persoanele care se prezintă la vot nu au drept de vot, figurează cu interdicții de exercitare a dreptului de vot sau votează prin corespondență;

–    completarea cu trei noi evidențe pe baza cărora se constituie SIMPV, respectiv lista alegătorilor care au confirmat primirea documentelor necesare exercitării dreptului de vot prin corespondență; lista alegătorilor ale căror plicuri exterioare au fost înregistrate de către birourile electorale pentru votul prin corespondență; lista alegătorilor care au comunicat Autorității Electorale Permanente pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea documentelor necesare exercitării dreptului de vot, din motive neimputabile acestora, precum şi situațiile în care aceste documente nu le-au parvenit, până cel mai târziu cu 20 de zile înaintea datei votării;

–    stabilirea circuitului listei alegătorilor care au confirmat primirea documentelor necesare exercitării dreptului de vot prin corespondență, respectiv a listei alegătorilor ale căror plicuri exterioare au fost înregistrate de către birourile electorale pentru votul prin corespondență;

–    asigurarea de către Serviciul de Telecomunicații Speciale, în sediul fiecărui birou electoral al secției de votare din țară, a echipamentelor informatice şi a mijloacelor de comunicații;

–    asigurarea de către Serviciul de Telecomunicații Speciale, pentru fiecare birou electoral al secției de votare din străinătate, a câte două terminale informatice care să aibă integrate mecanisme de preluare automată şi manuală a datelor de identificare din zona de citire automată cu caractere identificabile optic din cărțile de identitate şi din pașapoartele alegătorilor care se prezintă la vot;

–    asigurarea de către Ministerul Afacerilor Externe a accesului la Sistemul informatic central prin serviciile existente la sediul biroului electoral al secției de votare sau prin rețelele operatorilor de telefonie mobilă din străinătate;

–    desemnarea, pe baza propunerilor formulate de către Ministerul Afacerilor Externe, a operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare organizate pe lângă misiunile diplomatice şi oficiile consulare, secțiile consulare;

–    stabilirea mesajelor care apar în aplicația informatică pentru verificarea dreptului de vot (ADV), pentru codul numeric personal al alegătorului care a confirmat primirea documentelor necesare exercitării dreptului de vot prin corespondență.

Proiectul de hotărâre a fost publicat în data de 01.09.2016 pe site-ul www.roaep.ro, la secțiunea „Legislație electorală – În dezbatere publică” și poate fi consultat accesând linkul http://www.roaep.ro/legislatie/in-dezbatere-publica/ 

Observațiile și propunerile legate de acest proiect de hotărâre a Autorității Electorale Permanente pot fi transmise la adresa de e-mail office@roaep.ro, până la data de 07.09.2016.

 

Direcția comunicare și relații externe

02.09.2016

Comunicat de presă

Comunicat de presă privind numărul cererilor de înscriere în Registrul electoral depuse de alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate, validate până la data de 29 august 2016

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) anunță că, până la data de 29 august 2016, au fost validate 7.512 cereri de înscriere în Registrul electoral depuse de alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate.

Dintre acestea, 5.627 menționează opțiunea pentru votul prin corespondență, iar 1.885 pentru votul în secțiile de votare.

Menționăm că cererile de înscriere în Registrul electoral cu opțiunea pentru votul prin corespondență au fost depuse în 38 de țări, iar cele cu opțiunea pentru votul în secțiile de votare au fost depuse în 31 de țări.

În Anexa nr. 1 găsiți situația pe țări și localități a cererilor de înscriere în Registrul electoral cu opțiunea pentru votul prin corespondență, așa cum au fost depuse și validate până la data de 29 august 2016, ora 9:00, ora României.

În Anexa nr. 2 găsiți situația pe țări și localități a cererilor de înscriere în Registrul electoral cu opțiunea pentru votul în secțiile de votare, așa cum au fost depuse și validate până la data de 29 august 2016, ora 9:00, ora României.

Precizăm că singura localitate din străinătate unde a fost atins pragul minim de 100 de alegători înscriși în Registrul electoral necesar pentru organizarea unei noi secții de votare este Soroca, din Republica Moldova, în care s-au înscris înregistrat 115 cetățeni români cu drept de vot. În aceeași țară, foarte aproape de îndeplinirea acestei condiții legale este localitatea Căușeni, unde s-au înscris în Registrul electoral 95 de alegători.

AEP face apel la cetățenii români din afara granițelor țării să se adreseze misiunilor diplomatice și oficiilor consulare în vederea depunerii documentelor necesare înscrierii în Registrul electoral cu opțiunea pentru votul prin corespondență sau la o secție de votare din apropierea locuinței. De asemenea, Autoritatea recomandă alegătorilor români din străinătate să se informeze la Ministerul Afacerilor Externe în legătură cu organizarea și desfășurarea alegerilor parlamentare în afara țării.

Potrivit Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaților, Ministerul Afacerilor Externe organizează alegerile parlamentare în străinătate.

Subliniem că AEP derulează, încă de anul trecut, o campanie susținută de informare a alegătorilor români din diaspora privind variantele și procedurile de vot la alegerile parlamentare din acest an, utilizând în acest scop toate canalele de comunicare: mediul online, întâlniri directe cu românii din peste 20 de localități din străinătate, distribuirea de materiale informative prin intermediul misiunilor diplomatice, al Info-chioșcurilor existente în cadrul comunităților românești și al aeroporturilor internaționale din România.

AEP informează constant cetățenii români din diaspora cu privire la înscrierea în Registrul electoral, condițiile de votare și locurile de desfășurare a votării în străinătate și de aceea va comunica săptămânal datele privind numărul de solicitări de înscriere în Registrul electoral depuse de către alegătorii români cu domiciliul sau reședința în afara țării.

 

Direcția comunicare și relații externe

29.08.2016

Comunicat de presă

Comunicat de presă referitor la elaborarea de către AEP a proiectului de Ordonanță de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a elaborat și a lansat în dezbatere publică un proiect de Ordonanță de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea Legii nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Prin acest proiect de act normativ, se propun următoarele:

  • Termenul în care partidele politice au obligaţia să restituie candidaţilor sumele rambursate şi/sau sumele necheltuite conform contribuţiilor pe care aceştia le-au depus să curgă de la data rambursării de către AEP şi nu de la data alegerilor, ţinând cont de faptul că obligaţia partidului politic devine exigibilă numai după intrarea efectivă în posesia sumelor de bani rambursate de AEP;
  • Modificarea art. 48 alin. (12) din Legea nr. 334/2006, republicată, în sensul că AEP validează şi rambursează, în limita plafoanelor stabilite de art. 37 și art. 38 alin. (2), sumele aferente cheltuielilor efectuate în circumscripţiile electorale, precum şi celor efectuate la nivel central, pentru care s-a constatat că respectă destinațiile prevăzute de art. 38 alin. (2) și nu sunt finanțate din alte surse decât cele prevăzute de lege;
  • Clarificarea noțiunii de „documente justificative”, deoarece neclaritatea acesteia și a textului art. 48 alin. (12) din Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, raportat la art. 48 alin. (11) din aceeaşi lege, este de natură să aducă atingere dreptului competitorilor electorali la rambursarea cheltuielilor electorale efectuate conform legii;
  • Extinderea cu 60 de zile a termenului pentru rambursarea de către AEP a sumelor aferente cheltuielilor efectuate pentru campania electorală la alegerile locale din anul 2016, prevăzut de art. 48 alin. (4) din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Precizăm că acest proiect de act normativ este întemeiat pe existenţa unei stări de fapt obiective, cuantificabile, independente de voinţa Guvernului, cauzată, pe de o parte, de complexitatea controlului finanţării campaniei electorale pentru alegerile locale din anul 2016, iar pe de altă parte, de neclaritatea textelor legale care împiedică rambursarea fondurilor obţinute şi cheltuite legal de către competitorii electorali.

AEP consideră că această situaţie pune în pericol, în esenţă, accesul partidelor politice şi al candidaţilor independenţi la procesele electorale, acesta fiind dependent în mod direct de fonduri suficiente pentru desfăşurarea activităţii politice şi electorale.

Remedierea acestei situaţii implică acţiunea imediată a Guvernului, dat fiind termenul scurt rămas până la data la care Autoritatea Electorală Permanentă are obligaţia de a decide asupra rambursării/nerambursării cheltuielilor aferente campaniei electorale din anul 2016.

Proiectul de act normativ a fost publicat pe site-ul www.roaep.ro la data de 24.08.2016 și poate fi consultat la secțiunea „Legislaţie electorală – În dezbatere publică”.

Observaţiile şi propunerile privind proiectul de act normativ menţionat pot fi transmise la adresa de e-mail office@roaep.ro până la data de 26.08.2016.

 

Direcția comunicare și relații externe

24.08.2016

Comunicat de presă

Comunicat de presă privind numărul cererilor de înscriere în Registrul electoral depuse de alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate, validate până la data de 22 august 2016

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) anunță că, până la data de 22 august 2016, au fost validate 6.682 de cereri de înscriere în Registrul electoral depuse de alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate.

Dintre acestea, 5.161 menționează opțiunea pentru votul prin corespondență, iar 1.521 pentru votul în secțiile de votare.

AEP face apel la cetățenii români din afara granițelor țării să se adreseze misiunilor diplomatice și oficiilor consulare în vederea depunerii documentelor necesare înscrierii în Registrul electoral cu opțiunea pentru votul prin corespondență sau la o secție de votare din apropierea locuinței. De asemenea, Autoritatea recomandă alegătorilor români din străinătate să se informeze la Ministerul Afacerilor Externe în legătură cu organizarea și desfășurarea alegerilor parlamentare în afara țării.

Potrivit Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaților, Ministerul Afacerilor Externe organizează alegerile parlamentare în străinătate.

AEP informează cetățenii români din diaspora cu privire la înscrierea în Registrul electoral, condițiile de votare și locurile de desfășurare a votării în străinătate și de aceea va comunica săptămânal datele privind numărul de solicitări de înscriere în Registrul electoral depuse de către alegătorii români cu domiciliul sau reședința în afara țării.

În Anexă găsiți situația pe țări a cererilor de înscriere în Registrul electoral, atât cu opțiunea pentru votul prin corespondență, cât și cu opțiunea pentru votul în secțiile de votare, validate până la data de 22 august 2016, ora 9:00, ora României.

 

Direcția comunicare și relații externe

22.08.2016