Comunicat de presă privind situația înregistrărilor pe portalul www.votstrainatate.ro până la data de 30 iunie



Comunicat de presă privind situația înregistrărilor pe portalul www.votstrainatate.ro până la data de 30 iunie
 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că, pentru alegerile parlamentare din acest an, până la data de 30 iunie, ora 11:00, un număr de 1277 de cetățeni români cu drept de vot din afara țării s-au înregistrat pe portalul www.votstrainatate.ro, dintre aceștia 859 optând pentru votul prin corespondență, iar 418 pentru votul la secția de votare.

Reamintim că, potrivit legislației în vigoare, înregistrarea ca alegător prin corespondenţă sau la o secție de votare a demarat la data de 1 aprilie 2020 şi se va încheia odată cu expirarea a 15 zile de la data începerii perioadei electorale.

Preşedintele AEP, Constantin-Florin Mitulețu-Buică, reiterează apelul său către concetățenii noștri din străinătate să opteze cu încredere pentru votul prin corespondență, ca modalitate sigură şi comodă de vot la distanță, fără cozi, fără deplasări, fără costuri și fără riscuri, mai ales în contextul incertitudinii legate de evoluția epidemiologică a noului tip de coronavirus.

Menționăm că AEP a constatat, în decursul procedurilor de prelucrare a cererilor transmise pe portalul www.votstrainatate.ro, o serie de erori frecvente comise de alegători. Din acest considerent, pentru a veni în sprijinul românilor din afara țării care doresc să se înregistreze pe portal, AEP revine cu următoarele precizări:

  1. Actul de identitate românesc utilizat la înregistrare trebuie să fie acceptat de legislația românească!

            Lista documentelor de identitate românești:

  • cartea de identitate;
  • cartea electronică de identitate;
  • cartea de identitate provizorie;
  • buletinul de identitate;
  • pașaportul diplomatic;
  • pașaportul diplomatic electronic;
  • pașaportul de serviciu;
  • pașaportul de serviciu electronic;
  • pașaportul simplu;
  • pașaportul simplu electronic;
  • pașaportul simplu temporar.

ATENȚIE: Certificatul de naștere și titlul de călătorie nu fac parte din categoria documentelor de identitate!

  1. Actul de identitate utilizat trebuie să fie valabil!

Un act de identitate este în termenul de valabilitate dacă la momentul înregistrării nu este expirat.

  1. Numele și prenumele trebuie să fie scrise întocmai ca în actul de identitate!

Numele și prenumele trebuie scrise corect, complet și, în cazul mai multor nume sau prenume, în ordinea în care acestea figurează în actul de identitate.

  1. Scanul documentelor atașate trebuie să fie complet și vizibil integral!

ATENȚIE: Scanul documentelor atașate, inclusiv fotografia și data expirării actului de identitate, trebuie să fie complet, clar, lizibil, nepixelat.

  1. Documentul de ședere în străinătate trebuie să fie prevăzut în lista din Ordinul ministrului afacerilor externe 1627/2019!

Chiar dacă în pașaport este menționată țara de domiciliu sau reședință, este necesară transmiterea unuia dintre documentele care atestă șederea în străinătate, specific pentru fiecare țară, conform Ordinul ministrului afacerior externe 1627/2019, care poate fi accesat la următorul link:

https://www.mae.ro/sites/default/files/file/ordin_1627_din_2019_anexe.pdf.

Toate informațiile privind procedura de înscriere cu una dintre cele două opțiuni de vot sunt disponibile pe portalul www.votstrainatate.ro la următoarele linkuri:

https://www.votstrainatate.ro/Mesaj/PrezentareVotCorespondenta

https://www.votstrainatate.ro/Mesaj/PrezentareVotSectie

Întrebări și sesizări legate de procedura de preînregistrare și înscriere pot fi transmise la adresa de e-mail contact@votstrainatate.ro

Direcția comunicare

30.06.2020

Alte articole: