Comunicat de presă



Comunicat de presă privind obligația partidelor politice de a transmite AEP datele necesare întocmirii registrului fiscal al partidelor politice
Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) aduce la cunoștința partidelor politice faptul că au obligația de a transmite Autorității datele necesare întocmirii registrului fiscal al partidelor politice, în conformitate cu prevederile art. III din Legea nr. 113/2015 pentru modificarea și completarea Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale. Astfel, până cel mai târziu la data de 20 iulie 2015, partidele politice trebuie să transmită (atât pe suport de hârtie, cât și în format electronic editabil) următoarele date: a) numele și prenumele, codurile numerice personale, domiciliile (inclusiv codul poștal) și datele de contact (telefon, fax, e-mail) ale persoanelor responsabile de administrarea fondurilor partidului politic (trezorier sau funcții echivalente), la nivel național și județean; b) adresele sediilor centrale, inclusiv codul poștal și datele de contact (telefon, fax, e-mail) ale organizațiilor teritoriale (locale, orășenești, municipale și județene/sector/ Municipiul București) și ale structurilor interne (organizații de femei, tineret, pensionari, etc.) ale partidului politic, organizate conform statutului propriu; c) numele și prenumele, codurile numerice personale, domiciliile (inclusiv codul poștal) și datele de contact (telefon, fax, e-mail) ale persoanelor îndreptățite să reprezinte partidul politic la nivel central și județean. Autoritatea reamintește partidelor politice faptul că, potrivit prevederilor art. 60 alin. (3) din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, republicată, acestea au obligația de a aduce la cunoștința Autorității Electorale Permanente orice modificare a datelor prevăzute la art. 60 alin. (1) din aceeași lege, în cel mult 45 zile de la data producerii acesteia. De asemenea, AEP solicită partidelor politice să transmită, în termen de 15 zile, adresa sediului social, codul unic de înregistrare pentru sediul central și organizațiile teritoriale, unde este cazul, precum și o copie conformă cu originalul a statutului înregistrat la Tribunalul București, așa cum prevede art. 43 alin. (4) din Legea nr. 334/2006, republicată. Autoritatea Electorală Permanentă subliniază că, potrivit dispozițiilor art. 52 alin. (1) și (2) din Legea nr. 334/2006, republicată, încălcarea obligației de a comunica informațiile solicitate constituie contravenție și se sancționează conform legii.   Direcția comunicare și relații externe 25.06.2015
Alte articole: